7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    leovst

MAMP met cookies?

Ik heb een probleempje, ik heb MAMP geïnstaleerd en ik probeer met PHP een cookie te verzenden,
    met setcookie
    vb:
    [code:1:c3a74f5248]setcookie (’pss’, $pass);[/code:1:c3a74f5248]
    of te redirecten met header
    vb:
    [code:1:c3a74f5248]header ("Location: admin.php");[/code:1:c3a74f5248]
    ik heb die code van een script op mijn andere server waar het perfect werkt.
    en ik heb al verschillende dingen geprobeert maar het lukt niet,
    doe ik iets fout of ligt het aan MAMP?

Al bedankt
    Leo

Bijdrager
    JanWeijers

In beide gevallen geldt dat je script geen output mag hebben voor die opdracht.

Staat er ergens voor de setcookie en header een echo of print?

Het is in ieder geval geen algemeen probleem met MAMP.

Jan

Bijdrager
    DarkRaverNL

Bij mij werken Cookies ook niet op me Apache server, newste SQL en PHP geinstalleerd, weet ook niet waarom, maar als ik dezelfde codes op me site gebruik, werkt het wel.

Bijdrager
    leovst

Beide staan ze onder een if-statement, en voor die if-statement staat er een echo,
    mag dat of wordt dat ook ervoor gerekend?

En DarkRaverNL, bedoel je dat cookies met de nieuwste versie van php en SQL niet werkt of wel werkt? Want op die andere server staat er gewoon apache, maar niet de nieuwste versie denk ik en daar werkt het wel.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Bij mij werken cookies niet, ik heb het nieuwste geinstalleerd, daarvoor werkte het ook al niet, zou niet weten waarom, ik denk dat het komt omdat de site bijv in /~Sebastiaan staat, en datie die cookie values opslaat op de servernaam, zonder /~Sebastiaan, ik heb gekeken in Safari bij Toon Cookies, daar staatie wel bij, maar hij wil het niet lezen :/

Bijdrager
    JanWeijers
    ”leovst”

Beide staan ze onder een if-statement, en voor die if-statement staat er een echo,
    mag dat of wordt dat ook ervoor gerekend?

Nee, dat mag dus niet. Zie http://www.php.net/manual/nl/features.cookies.php de eerste paragraaf.

En cookies en header werkt op Mac met allerlei verschillende versies van PHP en Apache. Dus als het bij jouw niet werkt ligt dat aan je script of misschien de instellingen van je server.

Jan

Bijdrager
    leovst

OK ik heb het gevonden,
    het lag dus aan de instellingen van de server.
    ik heb in php.ini, output_buffering verandert naar On,
    die stond op Off.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.