30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

[Opgelost] Malwarebytes verwijderd maar icoon menubalk verschijnt ineens

Ik heb het programma Malwarebytes enkele weken geleden van mijn Mac verwijderd maar nu verschijnt dat icoontje ineens op menubalk naast de klok. Ik kan het niet verwijderen want hij geeft natuurlijk nu een foutmelding dat hij Malwarebytes niet kan vinden. Hoe krijg ik hem nu definitief verwijderd van mijn systeem?

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    IGBA

Bijdrager
    erwin33

Ok, icoon is weg. Maar als ik dan kijk in de app Find Any File en zoek op malwarebytes vind hij nog 15 onderdelen van dat programma….

Bijdrager
    IGBA

Nou, dan gooi je die toch weg?

Bijdrager
    erwin33

Ja ok, maar dat is toch vreemd dat deze er nog staan aangezien ik net het uninstall programma heb gedraaid?

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  erwin33.

Bijdrager
    erwin33

Ik heb de overige files verwijderd in Find Any File, maar deze onderstaande twee krijg ik niet verwijderd. Zouden voor ‘MacOs vereist’ zijn, geeft de melding aan? Hoezo, ik gebruik het programma toch niet meer en het is verwijderd?

com.malwarebytes.mbam.rtprotection.kext
    com.malwarebytes.mbam.rtprotection

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  erwin33.

Bijdrager
    mowat

Het is natuurlijk geen antwoord op je vraag maar waarom wil je in feite Malwarebytes weghebben ? Het is toch een degelijk programma ?

Bijdrager
    erwin33

Ik gebruik al Bitdefender en heb daar genoeg aan, maar wilde met Malwarebytes ook testen.

En nu on topic.

Bijdrager
    mowat

Als de melding zegt dat het voor “MacOS” vereist is dan is het misschien het S.I.P. dat de verwijdering tegenhoud en dan kan je eens proberen te verwijderen nadat je het S.I.P. even uitgeschakeld hebt ( en nadien weer terug aanzetten natuurlijk).

Bijdrager
    erwin33

Wat is het S.I.P. en waar zet ik dit uit en weer aan?

Bijdrager
    GoeieDag

Als je dat niet weet, kun je ook beter van die files afblijven. Ze doen geen kwaad.

Bijdrager
    erwin33

Maar krijg ik dan nu niet ineens weer dat icoon terug in de rechterbovenhoek?

Moderator
    Night

Malwarebytes en Bitdefender zijn twee totaal verschillende dingen en zijn prima naast elkaar te gebruiken (verstandig zelfs)…
    Al is het wel zo dat de nieuwste (betaal-)versie van Malwarebytes een aantal taken erbij heeft gekregen die ook in Bitdefender zitten.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    mowat

S.I.P. (System Integrity Protection) is hetgeen in bijgaande link uitgelegd wordt.
    Maar als je er te weinig van kent dan is het , zoals GoeieDag zegt , soms beter om er af te blijven.

OS X El Capitan: System Integrity Protection (Rootless) uitschakelen

Bijdrager
    erwin33

Ok, maar zoals al eerder gevraagd, ben ik die icoon in de rechterhoek nu kwijt aangezien er dus nog wel 2 onderdelen van Malwarebytes op mijn systeem staan. Of kunnen deze twee geen rare dingen meer doen?

Bijdrager
    mowat

Ik heb ook Malwarebytes maar ik vraag me af waar je die 2 bestanden ziet staan.
    Zit je misschien in de verborgen bestanden te kijken ?

Bijdrager
    erwin33

Find Any File vind ze.

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt toch de Malwarebytes uninstaller gedraaid?! Dan komt dat menu item echt niet meer terug.

Bijdrager
    erwin33

Die heb ik gedraaid, maar blijkbaar staan er dus toch nog 2 bestanden van Malwarebytes in het systeem. Ik heb Find Any File weer even gedraaid en ze staan in: /Library/StagedExtensions/Library/Extensions/com.malwarebytes.mbam.rtprotection.kext/Contents/MacOS
    En de andere, com.malwarebytes.mbam.rtprotection in /Library/StagedExtensions/Library/Extensions

Bijdrager
    GoeieDag

Laat het nou gewoon los…

Of gooi ze dan weg. Ben je ook klaar. Ik zie ze trouwens zelf niet op die plek, terwijl ik ook MB draai.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    erwin33

Ik kan ze dus niet weggooien…

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zie het; de bestandjes in dat directory blijkbaar niet. Lekker laten zitten dan.

Bijdrager
    mowat

Ik heb dus ook Malwarebytes maar zie in geen enkele library ( systeem , beheerder , gebruikersaccount) StagedExtensions of ├ę├ęn van die 2 bestanden .
    Dus als ze niet in de weg staan , geen kwaad doen of niet enorm veel ruimte in beslag nemen , vergeet ze dan.
    Als je eens moest weten hoeveel van die bestandjes van ooit verwijderde programma’s er ergens op een computer rondzwerven dan kan je er een dagtaak van maken.

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  mowat.

Bijdrager
    Joid

Die twee bestandjes worden alleen geïnstalleerd bij gebruikers die per se Bitdefender op hun systeem willen hebben.

*rent snel weg*

Bijdrager
    erwin33
    mowat op 26 oktober 2017

Ik heb dus ook Malwarebytes maar zie in geen enkele library ( systeem , beheerder , gebruikersaccount) StagedExtensions of ├ę├ęn van die 2 bestanden .
    Dus als ze niet in de weg staan , geen kwaad doen of niet enorm veel ruimte in beslag nemen , vergeet ze dan.
    Als je eens moeten weten hoeveel van die bestandjes van ooit verwijderde programma’s er ergens op een computer rondzwerven dan kan je er een dagtaak van maken.

Ok, dan laat ik het hierbij. Dank.

Bijdrager
    erwin33
    Joid op 26 oktober 2017

Die twee bestandjes worden alleen geïnstalleerd bij gebruikers die per se Bitdefender op hun systeem willen hebben.

*rent snel weg*

Zeg dan niets!

Bijdrager
    mowat

Er lijkt toch wel een probleem te zijn tussen Bitdefender en Malwarebytes op eenzelfde computer.
    Ik las zojuist op een forum een heel recent berichtje met deze tekst die voor zichzelf spreekt :

Bitdefender Total Security 2018 flagged Malwarebytes files.
    When I sat down at my computer today, Bitdefender alerted me to 57 infected files, all of them Malwarebytes files.

By kafm73, 5 hours ago in Malwarebytes 3

Bijdrager
    erwin33

Wat moet ik hier mee dan?

Moderator
    Night

Niets, dit gaat over Windows, niet over Mac.
    https://forums.malwarebytes.com/topic/213408-bitdefender-total-security-2018-flagged-malwarebytes-files/

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    mowat

Het klopt wat Night zegt , die situatie had betrekking op het samengaan van Bitdefender en malwarebytes op een windowscomputer , wat echter niet betekent dat een dergelijke conflict ook op een mac mogelijk zou zijn.
    Ik heb ook nog wel gezien dat je bij de verwijdering van malwarebytes voor mac sommige bestanden kan (moet?) verwijderen via de terminal.
    Misschien kan je in deze link nog even nachecken of je alles goed gedaan hebt en of die overblijvnde bestanden er via de terminal uit kunnen gegooid worden. (Tenzij je ze gewoon wil laten staan natuurlijk.)

How to Remove Malwarebytes 3.0 on your macOS and Mac OS X?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.