7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Ricardo95

Malware/adware, hoe verwijderen?

Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem, ik zit met malware/adware op mijn mac. Krijg het niet verwijderd, iedere keer in safari openen er nieuwe tabbladen met reclame.

Heb al tussen mijn extensies gekeken maar daar staat niks aan muv Adblocker. Ook heb ik malwarebytes al geprobeerd, die heeft gister het een en ander gevonden maar dat is verwijderd en het probleem houd aan.

Heeft iemand nog ideeen wat ik kan doen of hoe ik het kan verwijderen? Word er helemaal gek van….

Bijdrager
    fred44nl

draai Malwarebytes nogmaals
    installeer Etrecheck en plaats het volledige rapport hiero.

https://etrecheck.com

Bijdrager
    GoeieDag
    Ricardo95 op 06 oktober 2017

Leer lezen….schrijf toch dat ik dat al gedaan hebt maar niet helpt?

En jij wilt nog geholpen worden? Leer malware vermijden!

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  GoeieDag.
    • Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    pruus

Malwarebytes geeft ook aan, dat mogelijk een herstart, na het verwijderen door Malware, resten kan opruimen. Daardoor wordt Safari ook weer opnieuw gestart. Inderdaad staat gewoon in het detectiescherm van Malwarebytes. Weliswaar in het Engels…

Bijdrager
    Joid

Ik vraag mij dan altijd echt af welke NSFW sites je moet bezoeken om dergelijke rotzooi er op te krijgen. Of moet je steeds ‘handige’ en gratis tooltjes downloaden om het geïnstalleerd te krijgen? Ik ben oprecht benieuwd.

Hoedanook: je Mac opnieuw opstarten wilt inderdaad nog wel eens helpen.

Bijdrager
    koen
    Ricardo95 op 06 oktober 2017

Leer lezen….schrijf toch dat ik dat al gedaan hebt maar niet helpt?

??‍♂️

Moderator
    Night

• Controleer je DNS instellingen (en verander deze desgewenst naar de generieke google DNS
    settings 8.8.8.8 en 8.8.4.4)
    • Wis je complete geschiedenis in Safari
    • Leeg je cache in Safari (eerst Develop menu aanzetten in Safari voorkeuren > geavanceerd)
    • Controleer de inhoud van de folder ‘Internet plugins’ in zowel de user-, general- als de system-
    library op verdachte plugins
    Herstart Safari na iedere aanpassing, herstart je systeem na wijzigingen in de ‘Internet plugins’ folder(s).

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 2 weken geleden door  Night.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.