16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    lukabel

[Opgelost] Malware op OS X El Capitan

Na inlezen heb ik Avast geinstalleerd en laten scannen voor het stoppen van het onlangs gesettelde virus in mijn systeem OS X El Capitan wat rijen malware veroorzaakt.

Helaas heeft het niet geholpen. Wie heeft ervaring en bruikbare tips zodat ik weer van verlost ben van Malware?

Ik krijg verschillende meldingen vanuit chrome, met in elke popup de tekst globallyreinvation.com

De popups vertellen mij dat mijn mac een virus heeft en ik het moet beschermen en klikken op de link zou dus de mac gaan scannen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door Night. Reden: Topic opgelost
    Bijdrager
    McPim

Malwarebytes (gewoon de gratis versie) is altijd het eerste standaardrecept. En daarna verstandig computergebruik, want het ontstaat doordat je zelf ergens op klikt, niet vanzelf. Pop-ups dat je Mac een virus heeft zijn meestal onzin.

Bijdrager
    Shmoo

Beter een iPad kopen.

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>Shmoo op 30 januari 2020 om 13:16</p>
    Beter een iPad kopen.

Dat is weer eens een uitstekend advies Shmoo! Misschien dat een nieuwe vaatwasser ook helpt. Man, man wat kun jij (zeker voor je leeftijd) grappig…eh…ontzettend flauw zijn. 👎

On-topic: inderdaad Malwarebytes:

https://www.malwarebytes.com/mac/

Bijdrager
    lukabel

Dank, ik ga het proberen. Ik heb de malware denk ik ontvangen via een website van een klant.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Night. Reden: Sluikreclame
    Bijdrager
    McPim

Je, die ken ik. Komt op meer websites voor. Wegklikken en doorwerken, je hebt geen virus. Ik hoop dat ze het zelf ook weten en hun website in orde maken..

Bijdrager
    Shmoo

Haal die link maar weg want dat heeft totaal geen toegevoegde waarde. Als je daar op drukt moet je vooral je cookies en geschiedenis verwijderen.

Bijdrager
    1984

Hulp met malware verwijderen?

Krijg je die virussen te zien, loopt hij vast : Forceer stop (alt-cmd-esc) weer opstarten en je geschiedenis wissen

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Malwarebytes los laten op een Mac is nooit een slecht idee. Shmoo door een CAT scan halen ook niet.

Bijdrager
    McPim

hendrik ijzerbroot op 30 januari 2020 om 19:48
    .. is nooit een slecht idee. Shmoo door een CAT scan halen ook niet.

😂🤣 daar verslik ik me toch ff in de koffie…

Moderator
    Night

hendrik ijzerbroot op 30 januari 2020 om 19:48

…. Shmoo door een CAT scan halen ook niet.

Zou het helpen? 😇

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik verwacht niet dat één keer voldoende is. 😇

Bijdrager
    McPim

Haha 😆… Maar eh:

lukabel op 30 januari 2020 om 17:00
    Dank, ik ga het proberen.

..gelukt @lukabel?

Bijdrager
    Svartvatten

Bij mij ook dezelfde rotzooi. Malwarebytes, verse versie geïnstalleerd, vindt niets. Scant slechts 28.500 files van de 500Gb. Heb dit ding pas nadat ik een PDF files OCR heb laten scannen via het web. Div sites geprobeerd, zaten ook vol met drukke reclames, lastig om de juiste knop te vinden. Trouwens niet succesvol, een van de pagina’s deed maar 2 pagina’s van de 10. Iemand een betere suggestie dan Malwarebytes?

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door Svartvatten.
    Bijdrager
    McPim

Dat lijkt ‘gewoon’ een Chrome pop-up. Waar je dan trouwens zelf toestemming voor hebt gegeven, maar dat terzijde. Kijk hier eens naar (eerste deel), je moet in Chrome zelf zijn:

https://malwaretips.com/blogs/remove-27news-biz/

Bijdrager
    Svartvatten

Dank je McPim, Ik had vanmiddag voordat ik de vraag hier stelde in Chrome alle extensies die ik niet herken verwijderd. Heeft nog niet geholpen.  Duidelijke instructies op die site de site die je doorgaf. Zaak opgelost, dank.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door Svartvatten.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.