5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Makkelijk een rapport samenstellen

Hallo allemaal,

Ik ben een therapeut en geef altijd een adviesrapport mee aan mijn clienten.

Bestaat er een manier om een rapport samen te stellen op basis van een selectie en dit dan digitaal te versturen?

Dus dat je onderdelen (bijv. een tekst) kan selecteren die in het rapport terecht moeten komen?

Dank alvast!

Bijdrager
    Shmoo

Even snel en simpel gedacht, kun je zoiets niet met Google Forms maken?

Dan zet je zeg maar een soort vragenlijst op dat alleen jij invult. Aan het einde van het formulier voeg je dan een optie toe om de uitkomst te mailen naar X adres. Geen idee of dat laatste mogelijk is, vast wel wanneer je met formulieren werkt die ook dienen om een soort enquetes te maken.

Dit is natuurlijk heel snel en simpel gedacht. De beste en vooral ook de mooiste oplossing zou zijn dat zo’n report in dezelfde huisstijl zou zijn als de website van het bedrijf.

Eenvoudige oplossing – wanneer je niet te veel met infographics en al dat soort zaken werkt. Dan zou je met iA Writer ook een template kunnen maken. Je voegt dan enkel bovenaan het document bepaalde waardes in die gebruikt worden in het bestand zelf.

Iets geavanceerdere oplossing  …. Ik denk dan aan het openen van een Markdown tekstbestandje in een platte editor zoals hierboven. Daar voeg je bovenaan in het document een aantal variabele in (zie plaatje hieronder) … dan sla je dit bestandje op en drop je ‘m in een bepaalde folder op je Mac waarna een script op de computer er op basis van een template en de variabele keywords in het tekstbestand er een compleet report van maakt.

De keuzes en oplossingen zullen eindeloos zijn, je moet alleen iets vinden dat het beste bij jou past.

Bijdrager
    Brombeer

<p class=”cite”>Shmoo op 8 augustus 2018 om 14:06</p>
    Even snel en simpel gedacht, kun je zoiets niet met Google Forms maken?

Privacy cliënten.

Bijdrager
    Shmoo

Daar kun je ook therapie voor verkopen, dus dat zou zomaar in het report opgenomen kunnen worden. 🤪

Zonder gekheid. Je weet toch nog niet eens om wat voor data het hier gaat? Ik neem aan dat iemand die therapie geeft, in welke vorm dan ook,  wel kan inschatten hoe hij/zij met bepaalde gegevens om moet gaan.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Bedankt allen voor het meedenken.

Ik ga het eens proberen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.