13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    tiny

Makkelijk een dynamische site maken… hoe?

Een vriend van me wil een site maken om auto’s te verkopen. Van dynamische sites heb ik niet veel verstand, vandaar mijn vraag hier. Zijn er mensen die hier wat zinnigs over kunnen zeggen?

De bedoeling is dat wanneer er een auto bij komt, hij makkelijk een tekst en een plaatje kan plaatsen. Zelf zit ik te denken aan iets in PHP maar ik weet niet of hier al standaardmodules (zoals een forum) o.i.d. voor zijn. Laten programmeren lijkt me (i.v.m. de hoge kosten) geen optie.

Ik heb ook goede dingen gehoord over Contribute (binnenkort van Adobe :wink: ). Misschien dat we dit er goed voor zouden kunnen gebruiken.

Wie kan ons hierbij helpen?

Bijdrager
    stanwillemse
    Bijdrager
    tiny

Dankjewel voor je reactie, Stan :)

Ik zie op de Mambo site alleen een heleboel woorden en ik snap niet goed wat je er precies mee kan. Is het voor een min-of-meer leek als ik ook te snappen denk je? Ik weet wel wat van HTML en ik weet ook wat een CMS is maar hoe je de dingen maakt is nou net hetgene dat ik niet goed snap. Ik krijg de indruk dat je met Mambo prachtige dingen kan maken, mits je er een studie van maakt hoe het werkt. Ik zoek eigenlijk een oplossing dat die vriend van mij (met ├╝berhaupt weinig computerervaring) alles zelf kan updaten.

Bijdrager
    freshface
    Bijdrager
    Aiko.

Ik heb ook eens een keer voor iemand een zelfonderhoudbare website gemaakt, toevallig ook iemand die auto’s via die weg wilde verkopen. HIer te vinden: http://www.citrorene.nl/. Het overzicht in de lijsten zijn aanpasbaar, het profiel van elke auto inclusief het aantal foto’s van de auto’s (tot 10) en de foto’s zelf. De hoofdcategorieen zijn er wel vast ingebouwd, de inhoud ervan is wel zelfaanpasbaar opgezet.

Is je vriend goed in Actionscript? En is Flash voor dit project geschikt? Ik vond het wel een eenvoudig alternatief voor dit project wat de reden is dat ik voor Flash heb gekozen die externe tekstbestanden inleest en verwerkt, in plaats van een database die de data aanlevert.

Mocht deze opzet die vriend van jou interesseren en men denkt dat de basis van mijn werk ook iets kan betekenen, dan hoor ik het graag. De onderliggende zelfgeschreven script kan ik desnoods voor dit project ombouwen, of de script leveren om dit zelf te doen.

Bijdrager
    tiny

Dankjewel voor jullie berichten :)

@ Konijn: dit ziet er ook weer geweldig uit maar ook weer een boel taal die erg ingewikkeld is. Ik ga er nog eens naar kijken wanneer ik wat minder moe ben. Misschien dat dat helpt…

@ Aiko: de site ziet er mooi uit en je bereikt er dus mee wat de bedoeling is:)
    Ik denk niet dat hij iets weet van actionscript. Zelf weet ik niet eens precies wat het is. Flash is niet geschikt omdat ik er zelf niet mee werk en het ook niet wil leren. Voor de duidelijkheid: mijn niveau is niet-dynamische sites in elkaar draaien met Photoshop & ImageReady en dan naar GoLive. Ik maak nog net gebruik van CSS maar zelfs dat is minimaal. Meer dan dit is het gewoon niet. Misschien dat ik het idd maar moet houden bij Contribute of zo.

Begrijp ik nou goed dat je Flash hebt gebruikt omdat die externe tekstbestanden inleest en dat dat on the fly tot Flash bestanden wordt omgebrouwd? Erg aardig dat je aanbiedt om je werk evt. te te laten gebruiken. Maar mijn vaardigheden hebben dus een duidelijke grens. Scripts ombouwen zal ik niet kunnen doen.

Wellicht is ook een kant en klaar systeem de enige oplossing. Sleur en pleur PHP of een module van een of andere taal die ik plaats in een HTML bestand. Dat zou ik nog wel kunnen…
    :?

Bijdrager
    Sunneh

Zoek eens op sourgeforce.net naar een newssyteem in php. Dit kun je met een simpele install meestal instellen zoals je wil. Heb je geen kennis van css dan wordt dit snel moeilijker.

Bijdrager
    Larz

ik gebruik vaker Wordpress. hiervoor zijn er al een aantal themes voorgemaakt (Klik) en kun je makkelijk aanpassen naar eigen smaak. Het is een makkelijk CMS systeem;)

Ik hoop dat je er wat aan hebt;)

Lars

Bijdrager
    tiny

Ik heb bij sourceforge helaas niets kunnen vinden. Weer loop ik er tegenaan dat deze hele site veel te tecnisch voor me is. Veel woorden en begrippen die me simpelweg niets zeggen.

Wordpress ziet er heel mooi uit maar het lijkt me meer geschikt voor een Blog? Daar is het toch voor? Het ziet er wel prachtig uit en het lijkt me voor blogs ideaal…

Bijdrager
    Hemi

Is dit iets misschien?

http://www.phpshop.org

Zelf heb ik voor kennissen een simpele website gemaakt die ze zelf kunnen updaten mbv een forum en een photoalbum waarin ze foto’s kunnen uploaden.
    Ze hoeven alleen maar de tekst in bepaalde topics aan te passen op hun ‘afgeschermde’ site-forum, en de site zelf wordt daarmee dan ge-update.

Bijdrager
    tiny

Weer iets dat ik zal meenemen in de beslissing. Weer ziet het eruit alsof je er veel mee kan. Maar misschien moeten we wel iemand anders inschakelen om dit te doen want helaas staat op hun site het volgende:

Please Note
      1. phpShop is not currently easy to install. It is assumed that you have a basic understanding in administering your web environment (i.e. configuring Apache, creating mySQL databases).
      2. You must know PHP if you want to do more than customize the header and footer of your store.
      3. There is basically no documentation. Please read the Introduction so that you understand the underlying achitecture that runs phpShop. Knowing the achitecture will allow you to do whatever you want. You must read source code for additional information.
      4. There are things that are currently broken. [/list:u:8eb0a3536f]

:(

Bijdrager
      Hemi

Oops… missed that part.

Voor mezelf ben ik ook (langzaam) bezig om een soortgelijke site op te zetten, alleen is deze bedoelt om mensen met Amerikaanse (trouw)auto’s een plekje te geven op het net, zodat ze ‘makkelijker’ te vinden zijn dmv Google ofzo.
      Ik denk dat de basis-opzet niet veel zal afwijken van datgene wat je zoekt, pagina’s waar auto’s op staan met wat informatie erbij en dat mensen contact kunnen opnemen met de auto-eigenaar.

Hier is de website (zwaar in aanbouw nog) http://www.amerikaansetrouwautos.nl
      Ik ben er zelf ook nog niet overuit hoe ik het aan wil pakken verder. Achter deze website draait een phpbb-forum met fotoalbum, zie hier;
      http://www.amerikaansetrouwautos.nl/site

Ik wil eigenlijk wat meer van de layout in eigen handen hebben (zoals je het nu ziet vanaf de voorpagina), en dat is iets moeilijker met het fotoalbum wat bij het forum zit. Ik heb met het forum en bij behorende registratie-mogelijkheden wel de mooie “koppeling” tussen auto-eigenaar en z’n foto’s enzo.
      Mijn streven is ook dat de mensen zelf hun pagina kunnen updaten met nieuwe of andere foto’s en tekst.

Bijdrager
      tiny

Wow, ziet er mooi uit!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.