17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucas Raggers

Maker van VisualHub stopt??

Wat zullen we nou krijgen. De maker van mijn favoriete programma VisualHub stopt?!?!?!

Weet iemand meer hierover?

http://www.techspansion.com/

Bijdrager
    MrAcid

Staat ook op TUAW.

Bijdrager
    1984

VisualHub 1.34 will continue to work up to and through Snow Leopard. I obviously can’t predict the future and what Apple will do, .

Bijdrager
    sven-

Aan de andere kant was het toch maar een grafische schil om ffmpeg heen, waar je (eigenlijk) te veel voor moest betalen. Desondanks wel jammer, want ik gebruik het programma nog steeds met veel plezier.

Bijdrager
    1984
    ”Lucas

Weet iemand meer hierover?

Google nieuws

Bijdrager
    sypie

De man wil zijn sociale leven weer oppikken, iets waar veel meer mensen eens voor moesten kiezen in deze dagen. (inclusief ikzelf)

Bijdrager
    demandiebakt

@ sypie : precies!

Bijdrager
    awesomemac

Jammer, ging van iSquint over naar VisualHub. Tuurlijk bestaan er genoeg alternatieven, maar beiden apps deden hun werk makkelijk en snel.

Verlopig hoeven we ons nog geen zorgen te maken en zijn beiden apps gewoon nog bruikbaar.

Hebben we al alternatieven in gedachten als vervangers? Of gewoon FFMpegX? (heb zelf nog Toast 9, die ook aardig wat kan omzetten).

Bijdrager
    vortex

Dit zal wellicht de opvolger worden….volgens Tyler de ontwikkelaar en brein achter VH

http://sourceforge.net/projects/transcoderredux/

so stay tuned

Bijdrager
    Barabas2005

Ik zal VisualHub niet echt missen. Het is nooit mijn favoriet geweest.

Hoewel het misschien goed werkte, voelde het programma altijd aan alsof het nooit door zijn programmeurs serieus genomen is.

Handbrake en MPEG Streamclip ogen wat dat betreft een stuk degelijker en werken mijns inziens ook een stuk makkelijker.

Bijdrager
    vortex

Tja hangt er vanaf voor wat je het gebruikte natuurlijk.
    Ik gebruikte VH voor omzetten van Xvidz naar mp4 voor ipod en nokia , liep als de wind en kwaliteit was suberb.
    Ieder zijn meug zekers :wink:

Nog een leuke functie was direct omzetten van een dvd naar het mp4 ipod format, VH deed er iets van een 18minuten over voor een film van 1.30h, toch een aardige snelheid denk ik op een gewoon mac-bookje.

Moderator
    unSOUND

De enige reden dat VisualHub sneller was, was door het gebruik van enkel-pass functie, en de MPEG4 codec. Apple gebruikt standaard de multi-pass optie en de H264 codec. De zijn veel beter, maar ook trager. Maar dat is niet meer dan normaal, want als je in VisualHub ook koos voor H264 en multipass, was hij net zo lang bezig als QuickTime. Het verschil in snelheid is dus een kromme vergelijking.

Overigens gebruik ik nog altijd QuickTime Pro voor het exporteren, in combinatie met de open-source plugins, waarmee de H264 export een stuk sneller gaat. En als die het niet kan gebruik ik ffmpegX, een gratis tool die ook de bron van VisualHub was, VisualHub was namelijk niks anders dan een skin over ffmpegX. En aangezien ffmpegX gratis is, heb ik altijd geweigerd te betalen voor VisualHub… Beetje zot om 30 euro te lappen aan iemand die feitelijk andermans freeware verkocht onder een ander jasje.

Bijdrager
    Pieterr
    ”unSOUND”

Overigens gebruik ik nog altijd QuickTime Pro voor het exporteren, in combinatie met de open-source plugins, waarmee de H264 export een stuk sneller gaat.

Bedoel je die x264Encoder 0.9.5 van die Japanner?

Moderator
    unSOUND

Ja, die bevalt erg goed. Heel veel mogelijkheden qua finetuning, en erg goede codeer-snelheden.

Bijdrager
    NTG
    ”1984″

VisualHub 1.34 will continue to work up to and through Snow Leopard. I obviously can’t predict the future and what Apple will do, .

he dat is presies hetzelfde als bij iSquint!

Bijdrager
    1234

O well, it was fun while it lasted…

maar serieus, eeuwig zonde, schitterend programma.

Bijdrager
    G-Force

Er zijn toch goede alternatieven in de vorm van HandBrake (dat tegenwoordig meer kan dan alleen dvd’s rippen) en MPEG Streamclip? Nu ben ik geen held met video’s omzetten dus ik weet niet of er een (groot) kwaliteitsverschil is. Ik red me in elk geval met HandBrake.:)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.