-
Q:
Maker van VisualHub stopt??
Wat zullen we nou krijgen. De maker van mijn favoriete programma VisualHub stopt?!?!?!
Weet iemand meer hierover?
Jammer, ging van iSquint over naar VisualHub. Tuurlijk bestaan er genoeg alternatieven, maar beiden apps deden hun werk makkelijk en snel.
Verlopig hoeven we ons nog geen zorgen te maken en zijn beiden apps gewoon nog bruikbaar.
Hebben we al alternatieven in gedachten als vervangers? Of gewoon FFMpegX? (heb zelf nog Toast 9, die ook aardig wat kan omzetten).
Dit zal wellicht de opvolger worden….volgens Tyler de ontwikkelaar en brein achter VH
http://sourceforge.net/projects/transcoderredux/
so stay tuned
Ik zal VisualHub niet echt missen. Het is nooit mijn favoriet geweest.
Hoewel het misschien goed werkte, voelde het programma altijd aan alsof het nooit door zijn programmeurs serieus genomen is.
Handbrake en MPEG Streamclip ogen wat dat betreft een stuk degelijker en werken mijns inziens ook een stuk makkelijker.
Tja hangt er vanaf voor wat je het gebruikte natuurlijk.
Ik gebruikte VH voor omzetten van Xvidz naar mp4 voor ipod en nokia , liep als de wind en kwaliteit was suberb.
Ieder zijn meug zekersNog een leuke functie was direct omzetten van een dvd naar het mp4 ipod format, VH deed er iets van een 18minuten over voor een film van 1.30h, toch een aardige snelheid denk ik op een gewoon mac-bookje.
De enige reden dat VisualHub sneller was, was door het gebruik van enkel-pass functie, en de MPEG4 codec. Apple gebruikt standaard de multi-pass optie en de H264 codec. De zijn veel beter, maar ook trager. Maar dat is niet meer dan normaal, want als je in VisualHub ook koos voor H264 en multipass, was hij net zo lang bezig als QuickTime. Het verschil in snelheid is dus een kromme vergelijking.
Overigens gebruik ik nog altijd QuickTime Pro voor het exporteren, in combinatie met de open-source plugins, waarmee de H264 export een stuk sneller gaat. En als die het niet kan gebruik ik ffmpegX, een gratis tool die ook de bron van VisualHub was, VisualHub was namelijk niks anders dan een skin over ffmpegX. En aangezien ffmpegX gratis is, heb ik altijd geweigerd te betalen voor VisualHub… Beetje zot om 30 euro te lappen aan iemand die feitelijk andermans freeware verkocht onder een ander jasje.
”unSOUND”Overigens gebruik ik nog altijd QuickTime Pro voor het exporteren, in combinatie met de open-source plugins, waarmee de H264 export een stuk sneller gaat.
Bedoel je die x264Encoder 0.9.5 van die Japanner?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.