30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    WouterReyntjens

maken van portfolio

hallo iedereen,

kmoet voor school een portfolio maken maar ik heb niet echt veel inspiratie meer:s
    kheb al vanalles geprobeert en heb eigenlijk nog maar 1 deftig ontwerp, maar ik moet er 3 hebben!
    het iet wat deftige

ps laatste 3 horen samen tot 1 ontwerp (dit is nog niet ok!)
    voor de afbeelding volledig te zien moet je maar het adres copieren

grtz

Bijdrager
    hansenonline

zou handig zijn als je plaatjes dan ook zichtbaar zijn voor anderen om ze te bekijken.
    vraagtekens zijn erg mooi!!!!!

Bijdrager
    Deskman

Vannacht waren je plaatjes nog wel te zien…

Maar wat verwacht je nou eigenlijk? Wil je dat wij je aan een ander idee helpen? Je vraag is niet zo duidelijk.

Bijdrager
    AppleFlap

Hii Naamgenoot ;),

Deskman heeft wel gelijk hoor ;). Maar als je geen inspiratie hebt, moet je misschien eens door de archiefen van screenspire.com bladeren. Daar heb ik ook veel inspiratie opgedaan :).

Oh ja met die berg vind ik er echt niet uit zien, de layout past helemaal niet bij de achtergrond (die berg dus)..

Bijdrager
    WouterReyntjens

men vraag is eigenlijk een beetje van: wat moet ik aan die 3 laatste verandere om er iets deftig van te maken?

Bijdrager
    MacBeer

Ik zie nog steeds géén plaatjes.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Ja, en nu?

Bijdrager
    WouterReyntjens

men vraag is eigenlijk om mij een beetje bij te staan om die 3 laatste beter te maken!

Bijdrager
    MacBeer

Je links werken niet… zet je plaatjes op een andere server.

Bijdrager
    iPod Jimmy

@MacBjorn: ze werken wel!

Bijdrager
    kie_ken

foute boel

Bijdrager
    MacBeer

Bij mij werkten de 1e niet Jimmy… maar de vorige links wel.

Tja Wouter… ik heb een tijdje geleden in dit Forum een topic aangemaakt waar mensen tips kwijt konden over een portfoliosite.
    Ik weet niet welke opleiding je doet, wat voor werk je maakt en wat je precies wil uitstralen. Want dat zijn toch geen onbelangrijke dingen.

Nu moet ik aan de hand van enkele willekeurige plaatjes gaan vertellen of ik ze wel of niet mooi vind. Maar de vraag is of dat belangrijk is voor je.
    Alle opties vind ik niet interessant. De plaatjes laten duidelijk zien dat jij totaal geen idee hebt welke richting je uit wil.
    En dat moet je eerst weten voordat je begint met vormgeven. Want nu ben je verkeerd bezig. Je bent gewoon een heel slecht concept (of eigenlijk helemaal geen concept want je weet niet wat je wil) aan het opleuken met plaatjes en effecten.

Jij moet het volgende doen:
    – computer uit en rustig op je gemak gaan nadenken wat je eigenlijk precies wil zeggen. Niet nadenken over effectjes, truucjes en andere technische onzin maar puur gewoon gaan nadenken over de juiste jas voor jouw werk.
    Als je dat weet dan maak je schetsen en denk je na over de vorm. En pas dan doe je je mac aanzetten om in Photoshop de boel in een meer definitieve vorm klaar te maken.

Bijdrager
    WouterReyntjens

ik volg op school multimedia (het is men eerste jaar in een grafische richting) en inspiratie is meestal schaars! dus ik zal dat eens proberen, thx

Bijdrager
    jay03

in Computer Arts van December(geloof ik) 2005 stonden een aantal interessante tips over het maken van je portfolio.

http://www.computerarts.co.uk/in_depth/features/the_ultimate_portfolio
    ik zou de tips van macbjorn volgen.

Bijdrager
    WouterReyntjens

ik ga de tips van macbjorn volgen, ga eerst nog wat ander werk doen,

vinden jullie het eerste ontwerp goed?

je mag gerust zeggen dat het slecht is ze, ik wil gewoon jullie eerlijke meningen!

grtz

Bijdrager
    freshface

Je zit op het viso zie ik.
    Technisch wordt er alles zeer goed gebracht, maar grafisch zeker niet.

De leerkrachten daar zijn zeker niet grafisch aangelegd.
    (Heb er ook 2 jaar gezeten)

Voor welke leerkracht is het? Mr. Foret ?

Bijdrager
    WouterReyntjens

nee mevrouw vandervennet, ze zeide dat het eerste goed was! dat ik daar niets meer aan moest verandere!

Bijdrager
    MacBeer

Qua opzet en vorm is die eerste ook de beste. Alleen grafisch gezien is het niet goed.
    Als je gebruikt maakt van z’on blocknote ga dan nóg verder!!!!

Ik zou het volgende doen:
    Maak een portfolio waar de blocknote de ondergrond is voor de content. Daaromheen staan de knoppen in de vorm van dingen die jij nodig hebt in je werk maar tevens ook refereren aan je werk.
    Dus: contact = mobile telefoon, portfolio = potlood, paspoort = biografie etc.
    Leg die dingen gewoon op je werktafel, neem een keukentrap en fotografeer dit. gebruik diverse opstellingen.

Voila! De ‘vorm’ van je portfolio is klaar.
    Dus het basisidee dat jij in 1e instantie had nemen en dit veel en veel verder doorvoeren.

Bijdrager
    WouterReyntjens

zover had ik nog niet gedacht!
    ksnap alleen niet echt goed wat je hiermee bedoelt:

Maak een portfolio waar de blocknote de ondergrond is voor de content.

mijn idee was van : we gaan op de blocknote schrijven en dat dan later in flash uitwerken!

Bijdrager
    MacBeer

Dat is meen ik ook wat ik voor ogen had. Alleen benut jij naar mijn mening niet alle mogelijkheden. In feite zou je ook onderzoek moeten doen. Dat is athans iets dat ik als docent zou verlangen.

Bijdrager
    WouterReyntjens
    Bijdrager
    MacBeer

Waarom maak je foto’s van de vloer? Heb je geen werktafel?
    Verzamel ook even wat spullen en leg die op de tafel…. of beter nog: zorg dat het een beetje een rommeltje is.

Dit is mijn werktafel op dit moment:

Zoiets bedoel ik.

Bijdrager
    WouterReyntjens

ahzo ok, zal het ook eens proberen

Bijdrager
    Dicespark

Check http://www.webcreme.com voor inspiratie en ook veel portfolios.
    Mijn portfolio komt binnenkort ook online!

Bijdrager
    WouterReyntjens

dus heb deze ook nog eens on gezet:
    http://users.skynet.be/fa941548/desk/desk.html

khad gedacht aan img_0021
    wat denken jullie?

grtz

Bijdrager
    MacBeer

maak foto’s vanaf een ander standpunt…. neem een keukentrapje en fotografeer van boven.
    J.K. Rowling heeft deze opzet ook.

Bijdrager
    WouterReyntjens

ok, ga dit direct doen, ga eerst nog iets eten

tot seffes en thx

Bijdrager
    iPod Jimmy

Hé goed idee:D Die van J.K. Rowling is wel helemaal geweldig! Over JK Rowling gesproken zijn heeft echt een heel mooi portret in de Portret Gallery te Londen. Lijk me leuk om zelf te maken (sorry offtopic)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.