28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    Theo7

Mailwasher on Imac?

Hallo,

Weer een vraagje,

ik run nu Mailwasher op mijn pc.
    Heb nu Mailwasher ( van Firetrust) gevraagd of the Mac version dus ook op een Imac draait.
    Eerst zeiden ze nee maar toen kwaen ze dus achter het Rosita, en werden toen onzeker.
    Het zou dus wel moeten werken, maar ze hebben er (nog) geen ervaring mee.

Iemand op dit forum ervaring met Mailwasher voor mac’s van Firetrust?

Bijdrager
    _Baby

http://www.firetrust.com/firetrustmailwasherpro_maclinux.html

Latest Version 1.1
    Works with POP3, IMAP,
    AOL and Hotmail/MSN
    Mac OS X 10.3; Linux (for list of
    supported distributions, please
    see download page).
    * Please note Intel based Mac not supported

Bijdrager
    Theo7

Hallo Baby,

Mijn posting is dus vanwege de laatste zin in jouw quote:

* Please note Intel based Mac not supported

Vandaar dus nogmaals mijn vraag.

Bijdrager
    _Baby

Volgens mij is het toch vrij duidelijk, niet?
    Ze bieden nog geen ondersteuning voor intel based Macs, ik denk dat je nog even zal moeten wachten op die versie, tenzij ik ongelijk heb natuurlijk..
    Maar goed, probeer de free trial eens wanneer je je Mac hebt zou ik zeggen? Werkt het, goed.
    Werkt het niet, dan zal je nog moeten wachten op een nieuwere versie.:)

Bijdrager
    lowfi

Probeer het gewoon?

Bijdrager
    Theo7

ok mijn vraag was waarschijnlijk niet helemaal duidelijk.

Zei wisten dus nog niet van rosita toen ze schreven dat het niet met intell werkte.

Ik ga het dus uiteraard zelf uitproberen zodra ik me Imac in huis heb, hopelijk deze komende week.
    Maar ik vroeg me dus gewoon af of er al luitjes zijn die het inmiddels al geprobeert hebben om mailwasher met imac te draaien.

that was all.

Bijdrager
    _Baby

Intel, rosita.. Het is all in one.
    Wanneer op hun site staat: niet voor intel based macs, dan is het niet voor jouw iMac bestemd.
    Want rosita zat nu eenmaal al van in het begin geïntegreerd in de intelMac, als ik me niet vergis.
    Probeer het gewoon dan deze week nog eens voor de zekerheid, hopelijk voor jou werkt het dan.. Maar ik vrees er in ieder geval voor.

Bijdrager
    Theo7

Een domme vraag misschien, maar kan ik geen konflikten ofzo krijgen als ik het toch gewoon probeer?

Of is het zo simpel dat als het niet werkt, heb je ook geen konflikten?
    Of zit ik nog teveel in windows te denken?

Bijdrager
    _Baby

Ik hoor een windows minded person.
    Nee natuurlijk zal je geen problemen krijgen.. Het programma zal gewoon werken of niet werken.
    Met Mac heb je namelijk zelden problemen op het gebied van software, heb ik gehoord:)

Bijdrager
    Theo7

oh man wat klinkt me dat als muziek in de oren! 8)

Ik kan echt niet meer wachten totdat ik eindelijk me Imac heb!

nog een paar nachtjes slapen…….. :innocent:

Bijdrager
    _Baby

Kan me best voorstellen dat dat opluchtend klinkt.
    Je zit ook niet meer met die vervelende installs zoals bij windows, je sleept het gwn naar je software map en je kan al onmiddelijk starten met het programma.
    Je zal verbaasd zijn over de capaciteiten van het MacOSX. En ik waarschijnlijk ook binnenkort:)

Bijdrager
    Theo7

da’s waar, jij hebt er ook (nog) geen een.
    Maar je weet er wel al een hoop vanaf.

ik voel me nu net een klein kind dat niet kan wachten tot hij eindelijk jarig is zodat hij z’n kadootjes uit kan pakken…….

Bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    _Baby

Ik zit ook alle dagen op het forum sinds ik hoorde dat ik een Mac zou krijgen en heb er ook een boek over gekocht.
    Laat ons zeggen dat ik niet voor verrassingen wilde staan wanneer ik m’n MacBook zal uitpakken.
    Maar ik zal sowieso met nog wat vragen zitten hoor, maar ik weet dat ik er hier altijd mee terecht zal kunnen.
    Ik help graag mensen hoor, dus geen dank.:)

Bijdrager
    iRobjuh
    ”_Baby”

Intel, rosita.. Het is all in one.

Rosetta is een emulator die ppc code emuleert naar x86 code.
    Daarmee kun je dus oude ppc software draaien op nieuwe intel macs.
    Voor 99% kunnen we dus stellen dat het gewoon zal werken.
    Aangezien het programma waar we het over hebben niet zo heel
    zwaar is moet het volgens mij ook gewoon GOED werken.
    Maar net wat Baby_ zegt. Probeer de trial eens.

Moderator
    unSOUND
    ”NOOBnl”

Aangezien het programma waar we het over hebben niet zo heel
    zwaar is moet het volgens mij ook gewoon GOED werken.

Of Rosetta iets wel of niet kan vertalen heeft NIETS te maken met hoe zwaar het is, maar welke code het bevat. Als het veel code bevat die te maken heeft met je systeem zelf, heb je veel sneller kans dat je problemen tegen komt, omdat er in het systeem van OS X wel veel veranderd is, soms zelfs zo complex dat het niet te vertalen valt. Dus roepen dat het kan omdat het niet veel MB’s is slaat nergens op.

Bijdrager
    iRobjuh

Ik bedoelde meer zoiets als “het programma is niet zo complex en doet niet zo veel”.
    Daardoor moet het vast werken. En de trial lijkt me een goede manier om daar achter te komen.

Bijdrager
    505

Misschien hoef je het programma niet meer te gebruiken op je nieuwe Mac.

Ik zou eerst eens kijken of de spamfilter in Mail goed is voor jou.

:)

Bijdrager
    Theo7

Tja ik heb mailwasher inderdaad niet meer nodig tegen virussen.
    Maar het kan nog wel steeds erg handig zijn als spamfilter.
    Want met Mailwasher kan je dus al je mail al zien voordat je het download naar je mail programma.
    Da’s toch wel handig.

Bijdrager
    Oppie
    ”Theo7″

Want met Mailwasher kan je dus al je mail al zien voordat je het download naar je mail programma.

Kun je ook in Mail.app zelf doen, heb je geen extra progjes voor nodig.
    Spamfilter in Mail is trouwens ook erg ok!
    Dus relax, en formateer je grijze kwab in je bolletje voordat je aan de Mac gaat zitten; een Mac is geen pc. Je kunt beter de Mac ook niet zo benaderen!

Bijdrager
    Theo7

Bedankt Oppie!

Dat klinkt goed, dat je dat in mail ook kan doen.

Je hebt gelijk, ik denk dat het formateren van mijn PC hoofd het belangrijkste is.
    Daar ben ik nu langzaam stap voor stap mee bezig, maar ben zo gewend aan moeilijk doen en konflikten oplossen, dat ik me haast niet kan voorstellen dat het echt allemaal zo mooi, goed , stabiel en konflikt vrij kan werken in Mac.

Ben dus ook heeeeeeel blij met dit forum, dit forum helpt me om langzaam maar zeker een apple filtered Mac hoofd te krijgen i.p.v mijn pc ( mis) vormde hoofd. ik zie al meer en meer :apple: voor me ogen….:wink:

Bijdrager
    Oppie

En alvast voor ‘later’, èn voor degenen die het niet weten:
    Mail (versie 2) in de linker onderhoek het tandwieltje>Toon info (of direct :apple: + i toetsen), dan krijg je het overzicht van alles op de server van de verschillende accounts, en kun je ook mail verwijderen.

Bijdrager
    Theo7

‘Later’ btekend dus dat versie 2 nog niet uit is.
    Enig idee wanneer dat uit komt?

Bijdrager
    505

Mail versie 2 zit in Tiger.

Later is wanneer jij je Mac hebt en dat je het kan instellen. :D

Bijdrager
    Theo7

aha, tja het was al laat voor mij toen ik je posting las:wink: :D

Ik ga vandaag naar de Winkel, hoop dat ze hem in voorraad hebben zodat ik vandaag dus nog terug op dit forum kan komen, maar dan dus met mijn eigen Imac!

Heb nog een aantal discussies gehad met Anti maccers, dus Pro PCers.
    Ben toch wel overtuigd van Mac, alleen al het feit dat je geen zorgen meer hoeft te hebben over virussen
    , spyware etc en de kans op konflikten minimaal zijn, plus de gebruiks vriendelijkheid, tja het is duurder, een stuk duurder dan PC, maar da’s alleen de direkte aanschaf, alle kosten die je (lees ik) had met mijn PC maakte het tot een grote en dure flop.
    Toen ik een docu op TV zag over Apple tja toen gingen mijn ogen open!
    En vandaag ga ik dus rennen naar de Applestore!!:D Yippeeeeee!

Bijdrager
    Theo7

Later is nu!!!

Yep heb me Imac zojuist gekocht.
    Ga nog even wat andere zaken regelen, maar vanavond ben ik dus online vanaf mijn allereerste en splinternieuwe Imac!!!

PS: Waarschijnlijk kom ik julie dus nu wel vaker lastig vallen met vragen….:wink:

Yiiiippppeeee!!!!!:D

Bijdrager
    Theo7

Nu we het toch over Mail hebben, ik heb nu dus verschillende accounts geactiveerd.
    Maar ze worden allemaal in de inbox getoond.

Hoe verander je dat?
    Bij Thunderbird, zie je geen gezamelijke inbox, daar zie je de mail per account in hun eigen inbox.

Hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is.

Theo

Bijdrager
    jumper

Klik eens op het pijltje naast Inkomend …

Bijdrager
    Theo7

Jumper je bent geweldig!

Ik jump nu van geluk!:wink:

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.