3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    ilias

Mailvraagje

Normaal gezien gebruik ik hoofdzakelijk gmail in de webbrowser zelf maar binnekort heb ik er nog een emailadres bij en nu dacht ik “Mail” een kans te geven.
    Het eerste wat me opvalt is dat de e-mailberichten worden opgehaald maar verder wordt er niets gesyncroniseerd.
    Wat ik hiermee bedoel is dat als ik het e-mailbericht open in Mail dat dat e-mailbericht in de inbox via de webbrowser “ongelezen” blijft en omgekeerd.
    Dit is toch enorm lastig als je je e-mail wilt checken vanop een andere locatie en je doet dit via de browser. Zo heb je toch geen overzicht over welke e-mail je al hebt gelezen en welke niet.
    Of zie ik hier iets over het hoofd?

Bijdrager
    Bergbewoner

Je moet Imap ff aanzetten bij Gmail, POP3 synchroniseert niet heen en weer, maar haalt alleen op. IMAP werkt beide kanten op!

Bijdrager
    ilias

Ah! Dat was het inderdaad.
    Ik had bij het maken van een account voor “automatisch” gekozen en dan kiest die automatisch voor POP.
    Nu zit ik wel met een ander probleempje;
    Bij POP kon ik ervoor kiezen om vanaf een bepaalde datum mail op te halen.
    Bij IMAP zie ik deze optie niet staan wat als gevolg heeft dat Mail al mijn e-mails (bijna 1gig) wil gaan binnenhalen en dat wil ik niet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.