7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Janvw

Mailtjes verwijderen in MAIL lukt niet meer…

Ik wil mailtjes verwijderen uit mijn Inkomende Postbus en evt. kopiëren naar mijn Lokale Postbus.
    Dit lukt niet. Hij haalt ze wel weg of verplaatst ze wel, maar na een paar seconden staan ze weer op hun oude plek.
    Het rare is dat op de server alle berichten weg zijn (heb ik in Vookeuren ingesteld).

Ik heb al premissies hersteld, opnieuw opgestart, maar niets heeft invloed.

Heeft iemand een oplossing?

Moderator
    Night

Eentje maar (maar die heeft me al dieverse keren gered, hoe onlogisch ie ook klinkt):

Verplaats het bestand ‘com.apple.mail.plist’ naar je desktop (uiteraard nadat je Mail hebt afgesloten) en start Mail opnieuw op. Je wordt waarschijnlijk nu verzocht een nieuw account in te voeren, maar dat negeer je. Hierdoor sluit Mail af en je kunt nu de nieuw aangemaakte plist overschrijven met degene die je op je desktop hebt staan. Als het een beetje meezit, is Mail nu weer ‘de ouwe’.

Bijdrager
    dspiers

Probeer: rebuild mailbox. onder Mailbox.

Altijd eerst het zekere voor het onzekere nemen en een back up doen.

Bijdrager
    roy

Ik heb dit probleem met zo’n 600 mailtjes allemaal ontvangen tijdens de transitie van .mac naar mobile me, en in slimme mappen. Ik ga dit vanavond proberen.

Bijdrager
    Whamp

Zit je mailbox misschien een beetje vol? Dan valt er waarschijnlijk weinig te schuiven.

Bijdrager
    roy

@Whamp: tegen wie heb je het 8)

Bijdrager
    Janvw

Mijn mailbox is – op 4 mails na – leeg.

Het verwijderen van de .plist werkt (helaas) niet.

Heb nog niet geprobeerd mijn postbus opnieuw te bouwen, moet eerst nog even backuppen, maar vertrouw ook hierin Mail eigenlijk niet meer. En dit kan je maar één keer fout doen :o

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.