9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Mailtje zit vast (OPGELOST!)

Hoi

Ik heb daarstraks per ongeluk een mailtje van 22,5MB verstuurd. (Het was het verkeerde photoshopbestandje.) Nu blijft mijn mail dit mailtje maar versturen en bijgevolg heb ik ondertussen al drie concepten in mijn mailbox zitten die er niet uit willen.
    Ik krijg iedere keer een foutmelding dat dit bericht niet verstuurd kan worden en daarna heb ik weer een conceptje bij.

In mijn mailbox op het web valt niks te zien.

Mijn mail is IMAP geconfigureerd.

Iemand een ideetje hoe ik dit kan stopzetten? Mail afsluiten werkt niet, force quit wél maar na openen begint ie helemaal opnieuw.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

Je zou na de Force Quit eens kunnen zoeken in ~/Library/Mail of er een .elmx bestand in je Outbox staat, en die wegkieperen.

(Ik zit nu niet achter m’n Mac; misschien heet de Outbox net iets anders)

Bijdrager
    iJoost

Het bewuste mail-account offline zetten (zit in het Postbus menu).
    In het activiteiten weergave-schermpje van Mail de huidige poging afbreken.
    Het verdoemde mailtje verwijderen.

(Zou ik zeggen, zonder het te kunnen proberen natuurlijk.)

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Sterker nog: ik heb mijn hele imap mailbox uit mijn library moeten gooien. Heb hem daarna opnieuw ingesteld. Nu doet ie het weer.

Opgelost dus.

In ieder geval bedankt voor de hulp Pieterr! Dat was de tip die het ‘m deed.

@iJoost
    : ik heb je tip net niet meer kunnen gebruiken want toen was ik er dus al met de grove borstel door gegaan.

Bijdrager
    iJoost

Geen paniek! ;-P

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Nog een klein vraagje:

Alles werkt nu weer naar behoren maar in mijn concepten blijven onder de map ‘lokaal’ nog 5 uitgaande mailtjes zitten.

Deze mailtjes hebben geen attachments meer en zijn leeg. Als ik ze probeer te verwijderen komen ze gewoon terug.

Zoeken met spotlight levert niks op. Op de server staan ze ook niet.

Iemand een idee hoe ik die weg krijg?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je nog een tweede Mac waar je dezelfde IMAP account op hebt geinstalleerd?
    Als je daar hetzelfde probleem ziet, vermoed ik dat deze mails toch ergens in een Drafts folder op de server staan.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Ja op mijn iPod Touch en daar komen ze bij ‘Drafts’ niet binnen.

Dus moeten ze op mijn computer staan. Maar waar…:?

(Ow, maar wacht even, ik moet natuurlijk even synchroniseren, want ik heb mijn account weggegooid en opnieuw ingesteld…

Momentje..)

Nope, op mijn iPod komen ze niet binnen.

?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Nou de oplossing daarvoor was dus:

Postbus>bouw opnieuw op

Zucht… alweer een raadsel minder.:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.