9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    sybian

mailserver Raketnet plots onbereikbaar

Ik heb een account bij raketnet.nl, die ik met Mail gebruik.
    Deze provider beviel altijd prima en is bovendien gratis. Maar sinds enkele dagen kan ik zowel vanuit Mail, als via de webmail mogelijkheid mijn email niet meer downloodsen/bereiken. Als ik de webmail pagina open, krijg ik een server time-out foutmelding.
    Het vreemde is dat deze pagina elders probleemloos geopend kan worden (u kunt het waarschijnlijk ook, probeer maar ‘ns), en middels een proxy lukt het me wél. (en daar neem ik geen genoegen mee: gedoe!)
    Ik zit in een netwerk achter een router, heb een ADSLaccount bij Publishnet. Met mijn Mail-instelling en de routerinstellingen is niet geknoeid, wel heb ik wat met Brickhouse (firewlall-software) zitten klooien. Maar netwerk-genoten kunnen de webmailpagina evenmin openen. Mijn firewall zal het dus niet zijn.
    Het lijkt mij dat onze Publishnet-provider ruzie heeft gekregen met Raketnet…

Wat ik dus wil is mijn email gewoon overzichtelijk in Mail kunnen openen. Proxy-instellingen kan ik niet vinden in Mail…

Iemand een oplossing, of is er iemand met een publishnet-account die deze webmail pagina wél kan openen.
    BVD

Bijdrager
    sybian

Heb inmiddels alwel een redelijk nette omweg gevonden:FastMail
    Hier kun je een emailaccount aanmaken (zelfs blabla @mymacmail.com of ). Deze FastMail account kan je popmail ophalen (de gratis versie maximaal om de drie uur). In Mail kun je voor deze FMaccount een imap account aanmaken.
    Plus: FM forwardt mail met behoud van afzender, i.v.m. met replyen! Bovendien kan FM ook hotmail laten ophalen, al doet HTTPmail dit veel efficiënter.
    Bovendien: max 10 MB storage space en 40 MB bw/month… dat zal er niet snel per maand geforward worden.
    Min: je moet eens in de 45 dagen inloggen, getver…

[size=10:05b293bf1d]dit is natuurlijk nog geen oplossing[/size:05b293bf1d]

zo, nu ben ik moe, welterusten

Bijdrager
    maceddy

Kan ook al dagen niet bij de Raketnet mail…

Ook via Mail.app kan ie de server niet bereiken.
    De webmail ligt ook plat idd…

Bijdrager
    sybian

En welke provider gebruik jij dan?

Bijdrager
    maceddy

Ik zit sinds september op @Home….

Tot ongeveer 2 a 3 weken geleden geen problemen met Raketnet..
    Nu wel.

Bijdrager
    sybian

raar…

hou me geïnformeerd als het je wel weer lukt.
    (als je wil)

Bijdrager
    sybian
    ”sybian”

Als ik de webmail pagina open, krijg ik een server time-out foutmelding.
    Het vreemde is dat deze pagina elders probleemloos geopend kan worden (u kunt het waarschijnlijk ook, probeer maar ‘ns), en middels een proxy lukt het me wél. (en daar neem ik geen genoegen mee: gedoe!)

Per toeval weer ‘ns geprobeerd, en het lukte! Zonder proxy toestanden! Wellicht gebruik ik inmiddels een vernieuwde safari, wie weet ook goed nieuws voor MacEddy, of andere raketnet of @home gebruikers!

Bijdrager
    maceddy

Ben al zolang niet geweest op Raketnet..

Account zal wel niet meer geldig zijn denkik:P

edit: Hij doet t nog wel… 130/130 is spam LOL

Bijdrager
    sybian

En de boel kan eindelijk ook weer met Mail opgehaals worden!
    Raar…
    0/3 qua spam, maar downlaadde al tijden raketnetmail via mymacmail.com…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.