11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    randyhereman

Mails versturen maar geen STMP server!

Hallo,

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen dus dan maar in Algemeen. Als ik zoek in de database kom ik op heel veel topics uit maar kan geen antwoord vinden.

Ik heb een mail adres [email protected]???.nl , op dit moment kan ik alleen nog maar mails versturen vanaf mijn webmail omdat ik geen SMTP heb. Nu wou ik weten of ik ook ergens via een open SMTP oid mijn mails kan versturen. is dit ook gevaarlijk? kunnen mensen ze dan misschien lezen?

Weet iemand een open SMTP of hoe ik dit probleem op kan lossen?

Alvast bedankt,

Groetjes
    Randy

Moderator
    unSOUND

Vaak krijg je een SMTP server van je internet provider… heb jij die niet ?

Bijdrager
    randyhereman

Jawel, maar ik reis het hele jaar door over de hele wereld. En het is een email adres van mijn eigen domein en het hosting bedrijf heeft nog geen eigen SMTP server.

Bijdrager
    1984
    Bijdrager
    wmstudio
    ”randyhereman”

Hallo,

Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen dus dan maar in Algemeen. Als ik zoek in de database kom ik op heel veel topics uit maar kan geen antwoord vinden.

Ik heb een mail adres [email protected]???.nl , op dit moment kan ik alleen nog maar mails versturen vanaf mijn webmail omdat ik geen SMTP heb. Nu wou ik weten of ik ook ergens via een open SMTP oid mijn mails kan versturen. is dit ook gevaarlijk? kunnen mensen ze dan misschien lezen?

Alvast bedankt,

Groetjes
    Randy

Open SMTP hadden we vroeger, voor het spam tijdperk. Alle providers beperken tegenwoordig, SMTP gebruik tot hun eigen netwerk. Sommige providers (o.a. xs4all) hebben nu ook SMTP met (secure) authentication en dan heb je overal ter wereld te beschikking over je SMTP server.

Bijdrager
    TRML

Wat is er mis met webmail, dat is juist handig als je onderweg bent. Dan hoef je nooit naar een SMTP server te zoeken :)

Moderator
    Strifer
    ”wmstudio”
    ”randyhereman”

Hallo,

Alvast bedankt,

Groetjes
    Randy

Open SMTP hadden we vroeger, voor het spam tijdperk. Alle providers beperken tegenwoordig, SMTP gebruik tot hun eigen netwerk. Sommige providers (o.a. xs4all) hebben nu ook SMTP met (secure) authentication en dan heb je overal ter wereld te beschikking over je SMTP server.

ja, inderdaad. ook gewoon voor je uitgaande mail een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en klaar.

Bijdrager
    Stadsman

Je kunt ook Gmail gebruiken en alle emails van je gewone account automatisch laten doorsturen naar Gmail. Volgens mij heb je geen uitnodiging meer nodig voor Gmail maar indien wel kan ik je er wel een sturen.

Bijdrager
    randyhereman

Thanks voor de reacties..

Door laten kopelen naar gmail is niet echt een optie want ik moet alles vanuit dit email adres doen. Is een bedrijf mail adres.

SMTP zal wel snel moeten werken (binnenkort) maar ik moet nu een hele hoop mails doen die ik voor moet bereiden. Met het trage internet hier schiet het niet op omdat iedere keer in de webmail te plakken.

Ik denk dat ik het gewoon allemaal voorbereidt en zodra ik het moet verzenden gewoon naar een goed internet cafe ga en daar de SMTP vraag.

Mocht iemand anders nog een optie hebben. laat het even weten!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    wilko

Je kan met Gmail ook via een ander afzender-adres sturen.

Bijdrager
    randyhereman

via het programma ‘mail’ ?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.