10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    HYD

mails verdwenen

Beste mensen, het mailprogramma zorgt bij mij voor onaangename verrassingen, w.s. onkunde. Maar het volgende speelt: ik heb mails in een archiefmap opgeslagen door ze er naar toe te slepen. Deze map is nu leeg! Met mijn backup krijg ik ze ook niet terug, de map blijft leeg. Op internet bekeken wat ik moet doen. Ook gezocht in mijn bibliotheek en daar ook niets kunnen vinden. Hoe krijg ik ze terug en hoe kunnen ze zomaar verdwijnen. En wat is een simpele manier om een archief van je mails te maken. Ik gebruik POP en geen IMAP. Ik heb regels gemaakt, maar daar heb ik geen vertrouwen in.

Alvast dank.

Bijdrager
    Beech

Een paar vragen:
    1. Welk mailprogramma ?
    2. Welke mailprovider ?
    3. Kun je je mail ook op internet bekijken ?

Bijdrager
    HYD

#Beech: ad 1: Mail; ad 2. Chello cq Ziggo en Vevida; ad 3 Ja, maar dan mis ik er heel veel.

Moderator
    Night

Heb je ook nog een aparte archiefmap (met icoontje van een dossier-box of verhuisdoos)?

Bijdrager
    HYD

#Night: heb inderdaad een archiefmap met een “verhuisdoos”. Daar stonden wel 5 mappen met als tekst: “op mijn mac” ze waren leeg, ik heb er een verwijderd waarna al de 5 mappen verdwenen waren, vond ik raar, maar omdat er niets in zat heb ik me er niet druk om gemaakt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Gebruik voortaan IMAP, POP is obsolete voor Apple en vele anderen….

Bijdrager
    Beech

Wat heb je aangegeven in de voorkeuren bij Zet verwijderde berichten in ?

Zie ook Archief gebruiken.

Bijdrager
    HYD

#Beech: gewoon de standaard en #JoopJoopJoop: leuk IMAP maar waar bewaart Mail de mails, de server heeft zijn max, daarbij werkt het maken van regels niet betrouwbaar of ik snap het niet en bij POP dacht ik dat die alles op mijn Mac bewaart. Vraag blijft hoe kan ik mijn archief weer terug krijgen en voor de toekomst: wat moet ik doen om mijn toekomstige mails veilig en betrouwbaar te bewaren.

Bijdrager
    iMad

Heb je in de Bibliotheek in de back-up gekeken?

Bijdrager
    HYD

Beste mensen, ongeduld is een slechte raadgever. Mijn backup op TM rustig de tijd geven, doet deuren openen. Het is gelukt. Wel een late reactie, maar kreeg zulke gekke berichten als ik OM aanklikte, zodoende. Nog dank voor de reacties.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.