9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    davedive

mails van belgie nr nederland : 10 uur onderweg normaal?

Hallo,

We hebben een zusterbedrijf in nederland. Ze blijven de laatste maand klagen over het zéér late leveren van mails of van lees-bevestigingen.

De leesbevestiging wordt hier bv. om 10uur deze morgen verzonden, maar komt daar maar om 15uur aan. Het allerergste was een mail die 12 uur onderweg was.

We hebben al testen gedaan, die dan ‘normaal’ geleverd waren.

Is dit iets dat meer kan voorkomen of moet ik dit zien in een ‘over-dramatiseren’ van de situatie door mijn nederlandse collega’s ?*

Beetje extra info :
    Belgische kant :
    outgoing mails worden van hieruit verstuurd via smtp (adsl-provider)
    inkomende via onze site-hostingprovider (die ze checked op virussen en spam) die ze onmiddellijk naar ons vast ip-adres doorstuurd
    Aan de nederlandse kant :
    incoming mails Pop3 : worden door hun server om de 15 minuten opgehaald.

Bedankt
    Davedive

Bijdrager
    basiel

kan zijn dat je smtp server zo ingesteld staat dat hij prioriteit geeft aan mails en leesbevestigingen pas stuurt als er geen mails in de queue staan, contacteer je provider zou ik zeggen.

Bijdrager
    rburgt
    ”davedive”

….verhaal……
    incoming mails Pop3 : worden door hun server om de 15 minuten opgehaald.

Ik neem aan dat het Nederlandse bedrijf gebruik maakt van exchange icm outlook ? Het probleem zit het hem volgendsmij in outlook, exchange haalt wel om de 15 minuten de mail op maar outlook kijkt niet vaak genoeg of er nieuwe mails zitten op de server.

Doe het volgende in outlook ( ik heb hier de engelse versie van outlook, in het nederlands zal het niet veel anders zijn… ):

Tools > Send/Recieve > Send/Recieve Settings > Define Send/Recive Groups

In dit scherm kan je instellen hoe vaak emails worden opgehaald bij de exchange server.

Ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten maar hier heb ik een hele tijd last van gehad…

Bijdrager
    davedive

Ze werken daar allen met individuele mailboxen. Dus pèr user pop3 ophalen in outlook (bij niet allemaal om het kwartier).

Trouwens is het niet zo dat de datum en uur van ontvangst deze is van binnenkomst bij je mailprovider, niet de datum/uur van ontvangst van je locale outlook?

Wij versturen onze mails via een exchange server. Het mailverkeer is echter niet zoooo groot dat de leesbevestigingen de laagste prioriteit hebben dat ze achterhouden zouden worden.

De smtp-server van onze provider kan dit misschien wèl doen, dat zal ik eens vragen.

Trouwens leesbevestigingen daar lig ik niet wakker van hoor, enkel ‘authentieke’ directe mails (waar ze naar hun zeggen ook zo’n vertragingen waarnemen) zijn de enige ècht belangrijke mails.

Bedankt alvast voor jullie reacties
    Davedive

Bijdrager
    Jello

Mailen tussen landen is maar een fractie van een seconde…
    Moet dus ergens anders aanliggen.

Moderator
    Night

Ik denk dat je het bij jullie provider of die van je Nederlandse collega’s moet zoeken.

Wij mailen de hele dag door naar China, Duitsland, Amerika en Taiwan, en dat gaat razendsnel (vice-versa).

Bijdrager
    G3Lay-Z

ja maar jongens het is toch een eindje verder op dat belgie, nee maar serieus… zou het eens navragen bij je provider want dit is toch vaak een fout bij de mail server. Heb je geen ander account waarmee je het kunt proberen?

Mocht je er een nodig hebben om te testen stuur even prive bericht geef ik je er wel een!

Cheers! :apple:

Bijdrager
    Elstar

Ik begeef me nu op een vlak waar ik helemaal geen verstand van heb, maar goed…

Op mijn werk (waar WinNT4 op alle computers draait, dus we lopen hopeloos achter) geldt een maximum van 4MB per mail. Grote mails (en dat begint bij 1MB) worden in een wachtrij gezet en worden op een rustig moment verzonden, en dat is vaak ’s nachts. Misschien dat er op jouw werk, of bij een van de providers, ook zo’n regeling geldt?

Bijdrager
    G3Lay-Z

Dat zou wel heel ernstig zijn als dat het geval is, op die manier kunnen een hoop belangrijke dingen verloren gaan. Kijk als nou iedereen gezellig zijn vakantie fotos gaat versturen aan iedereen in het bedrijf dan krijg je problemen maar toch geen mails van 4 mb.. ik denk dat het tijd wordt voor een nieuwe mail server?? mischien een XServe?:wink:

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.