5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Golodhrim

Mails recoveren van offline iPad

Hallo iedereen,

Ik zit met een best lastig probleem. Door een domme fout van mezelf zijn al m’n gmail e-mails verwijderd (archief per abuis gedelete). Hierdoor zijn al m’n mails op m’n Mac & iPhone natuurlijk ook verwijderd.

Echter op m’n iPad staan ze nog wel gezien die nog geen verbinding heeft gemaakt met internet!

Is er een oplossing/app om m’n mails te recoveren van m’n iPad zodat ik ze ook terug kan plaatsen op server/Mac/iPhone?

Enorm bedankt alvast voor al jullie tips/tricks

Groetjes (& allerbeste wensen voor nieuwe jaar;) )

Bijdrager
    macpro

Schakel in ieder geval op de iPad de internet toegang uit. Dus WiFi uitzetten en (als je een SIM kaart er in hebt) de mobiele data.
    Wijzig daarna op de iPad het wachtwoord bij je gmail account. Die kan dan geen verbinding meer maken met de mail server en dus ook niet je mails synchroniseren.
    Daarmee koop je alvast tijd om op zoek te gaan naar een oplossing.

Bijdrager
    macpro

Wat je kunt volgens mij kunt proberen is het volgende:

Je hebt op de iPad waarschijnlijk een iCloud account met mail optie. Zet die mail optie aan als die nog niet aan staat.
    Of maak een nieuw gmail account aan. Maakt niet uit wat je kiest en hoe het heet, het is toch tijdelijk.

Ga nu naar je mails die je nog op de iPad hebt en verplaats die naar dat nieuwe account dat je hebt aangemaakt.

Controleer op je Mac of je daar de mails weer ziet onder dat nieuwe/tijdelijke account. Dan weet je zeker dat het overzetten is gelukt.
    Vervolgens kun je de mails vanaf je Mac weer terugslepen naar je echte gmail account.

Is dat allemaal goed gegaan, dan kun je het wachtwoord van gmail op de iPad weer instellen naar het juiste wachtwoord.
    Dan kan je iPad weer alles met gmail synchroniseren.

Ik zou ook vooraf eerst even een reserve kopie van de iPad maken door deze aan iTunes te koppelen.

Bijdrager
    iMad

TimeMachine back-up terugzetten.

Bijdrager
    Golodhrim

@ MacPro:

Bedankt voor de tip! Super, had ik zelf nog niet aan gedacht… Ik laat je het resultaat weten!

@ iMad:

Helaas zit ik in volle verhuis en is een back up al 40 dagen geleden… Stom, ik weet het! Thx Anyway!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.