23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:

Bijdrager
    McPherson

Mails PASSEND op a4 printen in Outlook 2016 for Mac…hoe?

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan. Ik print zelf bijna nooit dingen, maar een vriend van me wil graag facturen van Apple bijvoorbeeld printen voor zijn administratie. Nou is het zo dat de content kennelijk breder is dan een a4. Outlook kan hier niet mee overweg en laat dus de rechterkant voor een groot deel niet zien op de print dan wel de pdf.

Nou heb ik wel wat dingen gelezen over dat je een custom size moet aanmaken, maar ik kom er niet uit met hun uitleg (lees het werkt niet).

Kopiëren en plakken lost even tijdelijk het probleem voor een aantal dingen op. Maar probeer maar een factuur van Apple met alle tabellen te kopiëren en plakken in een Word document….dat werkt ook niet. Screenshots maken is ook geen optie.

Anyone?! Kan me niet voorstellen dat ‘ik’ de enige ben met dit probleem!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  McPherson.

Bijdrager
    Brombeer

Outlook kan hier niet mee overweg

Look Out.

Voor een andere mailcliënt bijvoorbeeld.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Printen met opgave van een percentage van de grootte?

Bijdrager
    McPherson

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 13 februari 2018 om 09:37</p>
    Printen met opgave van een percentage van de grootte?

Print ie het ‘zichtbare’ deel in percentage en laat ie alsnog rest weg.:(

Ik ben echt op zoek naar iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en opgelost heeft. Denk dat als je niet in de materie zit, het lastig op te lossen is. Ben zelf IT’er en oud Apple Technician etc. dus niet complete nitwit.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@mcpherson,

“Ben zelf IT’er en oud Apple Technician”

Dan zou je toch geen Outlook moeten gebruiken en dan heb je verkleinen via PDF ook al geprobeerd.

Bijdrager
    McPherson

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 13 februari 2018 om 10:26</p>
    @mcpherson,

“Ben zelf IT’er en oud Apple Technician”

Dan zou je toch geen Outlook moeten gebruiken en dan heb je verkleinen via PDF ook al geprobeerd.

Zoals gezegd…is niet voor mij:) Hekel aan Outlook voor Mac!

Bijdrager
    Brombeer

Stoeien met het papier op ‘Landscape’ al geprobeerd?

Een beetje vriendschap kan het advies naar een betere mailcliënt wel verdragen, dunkt me. Ik heb (ook in mijn Windowsverleden) buren en dorpsgenoten met LookOut!vragen doorgaans vrij bot duidelijk gemaakt dat als iets gratis wordt meegeleverd, dat nog geen reden is om het dan ook te gebruiken en ze zijn me blijven groeten. Zelf gebruikte ik toen Eudora en Pegasus.

Nou moet ik wel iets anders bekennen: Als ik tegenwoordig een mailtje uitprint (Thunderbird), laat ik vrijwel altijd de laatste bladzijde achterwege, omdat ik in het printvoorbeeld zie dat daar na een heleboel wit zo’n allerlaatste inhoudsloze standaardregel (een antivirusmelding, Do you Yahoo? of verstuurd vanaf mijn speeltje) staat die je soms met geen spons en zeem weg krijgt.

Bijdrager
    McPherson

<p class=”cite”>Brombeer op 13 februari 2018 om 11:26</p>
    Stoeien met het papier op ‘Landscape’ al geprobeerd?

Een beetje vriendschap kan het advies naar een betere mailcliënt wel verdragen, dunkt me. Ik heb (ook in mijn Windowsverleden) buren en dorpsgenoten met LookOut!vragen doorgaans vrij bot duidelijk gemaakt dat als iets gratis wordt meegeleverd, dat nog geen reden is om het dan ook te gebruiken en ze zijn me blijven groeten. Zelf gebruikte ik toen Eudora en Pegasus.

Nou moet ik wel iets anders bekennen: Als ik tegenwoordig een mailtje uitprint (Thunderbird), laat ik vrijwel altijd de laatste bladzijde achterwege, omdat ik in het printvoorbeeld zie dat daar na een heleboel wit zo’n allerlaatste inhoudsloze standaardregel (een antivirusmelding, Do you Yahoo? of verstuurd vanaf mijn speeltje) staat die je soms met geen spons en zeem weg krijgt.

Helaas zijn alle pogingen vruchteloos:(

Wat betreft de vriendelijkheid…intonatie met typen is not my strongsuit kennelijk…sorry! Dacht dat smiley wel overkwam:)

Een ander mailprogramma is uiteraard een mogelijkheid, alleen meer dan 100gb aan mail verstouwen doet niet elk programma even goed helaas. Maar sta uiteraard open voor andere opties! Dank voor jullie reacties so far!;)

Bijdrager
    Shmoo

Een ander mailprogramma is uiteraard een mogelijkheid, alleen meer dan 100gb aan mail verstouwen doet niet elk programma even goed helaas.

Ooojeeeee… Dat niveau.

Je weet dat je niet alle problemen van andere mensen hoeft op te lossen he? Je mag bepaalde mensen ook gewoon laten uitsterven achter hun computer.

Bijdrager
    Brombeer

alleen meer dan 100gb aan mail verstouwen

Het jaar is nog jong. Hij moet nog snel op een betere mailcliënt overstappen, alleen alles van de laatste zes weken overzetten en de rest  lekker in die pst-archieven laten zitten. Daar heeft hij -tenzij hij goochelt met zijn belastingen- over nog eens zes weken toch amper meer wat mee te doen.

Moderator
    Night

Eudora is een prima mail-client met mail-import filter dat goed overweg kan met Outlook. Maar ik zou eerst informeren of je kennis ook gebruik maakt van de andere mogelijkheden van Outlook, zoals agenda etc.

Bijdrager
    SvS

Kan hij niet als PDF exporteren, op desktop zetten en dan met acrobat reader printen?

Heeft hij wel goede printer driver, waar hij wel formaat A4 op kan zetten, of tenminste resizen?

Bijdrager
    bartvdv

Volgens Google is dat blijkbaar toch mogelijk… passend afdrukken op een blad. Er is een knopje dat “Scale to Fit” heet.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@mcpherson,

quote: “Ben zelf IT’er en oud Apple Technician etc”.

En nooit van Google gehoord?, zie @bartvdv

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  JoopJoopJoop.

Bijdrager
    McPherson

<p class=”cite”>bartvdv op 14 februari 2018 om 11:04</p>
    Volgens Google is dat blijkbaar toch mogelijk… passend afdrukken op een blad. Er is een knopje dat “Scale to Fit” heet.

Werkt helaas niet….is een lastig probleem zoals ik al zei! Scale to fit schaalt alleen het stuk wat binnen de marge zit van de mail. Zeg dat de meest rechtse 20% er niet op komt ook al schaal je. Dan schaalt ie alleen de meest linker 80% en laat ie dat andere stuk weg.

Bijdrager
    McPherson

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 14 februari 2018 om 14:01</p>
    @mcpherson,

quote: “Ben zelf IT’er en oud Apple Technician etc”.

En nooit van Google gehoord?, zie @bartvdv

Kennelijk is ook mijn kennisniveau lastig over te brengen, haha! Heb helaas al uren op het internet…en ja zelfs met Google;) zitten zoeken naar oplossingen, maar niks kunnen vinden wat werkte.:(

Moderator
    Night

Dit is een bekend probleem waar niet zo 1-2-3 een passende oplossing voor is (behalve dan te vragen of de afzender de afbeelding of tabel in een aparte Zip-file mee wil sturen en deze dan later apart te printen).

Bijdrager
    McPherson

<p class=”cite”>Night op 14 februari 2018 om 15:48</p>
    Dit is een bekend probleem waar niet zo 1-2-3 een passende oplossing voor is (behalve dan te vragen of de afzender de afbeelding of tabel in een aparte Zip-file mee wil sturen en deze dan later apart te printen).

Niet ten nadele van de rest…dank voor alle reacties! ‘Gelukkig’ ook iemand die het probleem kent…dat bedoelde ik. Is een lastig ding, wat je niet snapt tenzij je het probleem hebt meegemaakt. Geldt voor veel andere onderwerpen niet uiteraard. Dank voor het meedenken.

Wel debiel dat dit een probleem kan zijn bij een programma als Outlook! Mochten er mensen zijn die een werkende workaround hebben……graag!

Moderator
    Night

Ik vind het gewoon ronduit slordig dat content gewoon geclipped wordt, in plaats van het niet te tonen. In het laatste geval had je het nl. wel gewoon reduced kunnen printen. Typische weer een gevalletje ‘zich ergens met een Jantje van Leiden vanaf maken’.
    Office had/heeft overigens ook zulke geintjes hoor, met geplaatste content waarvan de een deel van de foto of de resolutie ineens spoorloos verdwenen is.

Bijdrager
    fred44nl

kun je hier de instelling: “Pas aan papierformaat aan” niet voor gebruiken ??

Moderator
    Night

Die suggestie is al eerder gegeven, @fred44nl. Het probleem is dat ook dán alleen het gedeelte dat zichtbaar is, geprint wordt. Het gedeelte dat niet zichtbaar is, blijft spoorloos. De afbeelding wordt dus a.h.w. ‘geclipped’.

Bijdrager
    McPherson

Wederom beter gezegd dan ik het had gedaan…dank!:)

Dat is idd de crux…je vergroot of verkleind dan alleen het ‘zichtbare’ deel.

Bijdrager
    fixar

In het kader van werken met omwegen, maar wel naar een oplossing toe… Als de gebruiker echt zo verknocht is aan Outlook (brrrr) kun je misschien de te printen emails doorsturen naar een email account die je op zijn mac instelt in bijv. Mail van Apple of Thunderbird. En dan daaruit printen.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.