3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sabrina

Mails (outlook) verloren na update naar Mavericks! Dringend hulp nodig…

Hi iedereen,

Het zit dus zo… Thuis heb ik een iMac maar voor mijn werk heb ik een Dell laptop met windows 7, waarop ik via Outlook al mijn mails doe.
    Nu had ik op mijn iMac ook Outlook voor Mac gezet, zodat ik ze ook hierop binnen krijg.
    Gisteren heb ik echter jammer genoeg gemerkt dat opeens al mijn mails van voor vorige donderdag verdwenen zijn! Enkel mails, geen folders, agenda items of contactpersonen. Heel toevallig heb ik donderdag avond mijn iMac ge├╝pdatet naar Mavericks.. Niet zo’n goed idee precies.
    Ik gok dus dat het hiermee te maken heeft;!

(Ik heb btw ook nog een iphone en ipad geconfigureerd met die mails, ook daarop is alles verdwenen)

Wat heb ik ondertussen al geprobeerd… Uiteraard op internet gezocht naar dezelfde problemen en oplossingen, maar niets concreet gevonden. Ik heb de map Microsoft User Data nagekeken, deze staat nog steeds op de juiste plaats. Ik heb via Time Machine al geprobeerd de map terug te zetten van vorige maandag. Dit lijkt te lukken (ik kreeg de oude mails te zien), totdat Outlook synchroniseert met het netwerk van mijn werk… terug alle mails verdwenen, enkel nog vanaf donderdag!:x

Ik heb vandaag ook onze IT support ingeroepen om te helpen, aangezien ik verwachtte dat zij wel een back-up zouden hebben van onze mailboxen. Wij werken wel met een soort cloud (ik ken hier niet veel van), is dat een probleem? Zij hebben wel gezocht naar het originele bestand dat op mijn laptop staat, maar dat is enkel een .ost file en geen .pst file… Outlook wil dat dus niet openen.
    Nu zijn ze aan het kijken om die file te converteren, maar gaat dat lukken? De .ost file is wel 14GB, dus ik veronderstel dat daar mijn verloren mails inzitten.

Iemand enig idee of ik vanuit mijn iMac het probleem kan oplossen? Ik dacht eraan om de hele schijf maar terug te zetten naar vorige week, maar dan verlies ik files en als hij synchroniseert is het toch weer voor niets precies… Geen idee hoe ik die mails dus terug krijg!

Als er iemand een oplossing weet, THANKS!

Bijdrager
    Haike

Het is een bekend probleem wat aan Mavericks ligt, juist met Outlook en Gmail. Apple zegt dat ze het probleem hebben opgelost met het uitbrengen van een update van Mavericks, die is net van de week verschenen, kijk ff hier

Bijdrager
    Ir.Bob

Volgens mij heeft dit weinig met de Mavericks Bug te maken. Die had namelijk betrekking tot verbinding maken met de server. Als de mails ook verdwenen zijn van je iPhone en iPad, dan zijn ze gewoon verdwenen van de server. Per ongeluk weggegooid misschien? Staan ze niet gewoon in de prullenbak?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.