3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Oscar T

mailproblemen

Dag OMTers,

Ik heb een hardnekkig probleem met mijn mail. Ontvangen gaat prima, verzenden helaas niet. De ene keer lukt verzenden wel, de andere keer niet. Ik krijg dan de melding dat het bericht niet van de server kon worden verzonden. In ieder geval heb ik dit bij alle mails die ik vanuit Iphoto verstuur (heb wel het goede mailprogramma in de voorkeuren geselecteerd). Verder bij bijna alle replies op andere mails. Sommige komen wel weg. Van de nieuw opgestelde mails komen de meeste weg maar niet allemaal. Steeds krijg ik hetzelfde bericht. Maar dat is nog niet alles, Soms krijg ik de melding dat het bericht niet kon worden verzonden, terwijl het na enige tijd (soms dagen) wel bij de ontvanger binnenkomt.

Sta op het punt mijn computer te upgraden met Snow Leopard en daarna Mountain Lion. Opnieuw installeren dus. Tenzij iemand nog iets weet.

Komt overigens bij dat ook Safari in korte tijd heel traag is geworden en ik ook daar regelmatig de melding krijg dat Safari geen verbinding met de server kon maken.

Wie kan me helpen?

Bijdrager
    iPrincess

Hoi Oscar

Ten eerste wilde ik even zeggen dat je forumpost in het verkeerde subforum staat. Dit subforum wordt louter gebruikt voor dingen rondom de podcast en dergelijke. Dit draadje kan beter in Mac Software > Mac Apps (Apple)

Wat voor e-mailadres heb je? Met Gmail heb ik nooit problemen, met mijn schoolmail ook niet, maar wel met mijn persoonlijke gehoste e-mail, misschien dat het probleem bij je e-mailclient ligt. Daarnaast, draai je meerdere adressen in je inbox? Doen ze het allemaal niet of is het toevallig eentje die het niet doet? Mocht het inderdaad niet bij je client liggen, dan kun je eens kijken of er wat instellingen fout staan, of inderdaad je OS opnieuw installeren, maar dat is wel heel rigoureus.

Bijdrager
    Oscar T

Hoi iPrincess,

Dank voor je reactie, en tja, ben nieuw hier en ken de regels nog niet zo. Ik heb mail via tiscali/telfort en we meerdere aliassen. Daar heb ik dezelfde problemen mee. Toch ga ik nog even kijken of ik daar iets kan opruimen. De instelling staan allemaal goed. Het vreemde is juist dat de ene mail wel wegkomt en de andere niet, zonder dat daar een patroon in zit

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.