16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    GT1988

Mail/MobileMe vraag

Hallo,

Ik heb een rare vraag. Ik heb het vermoeden dat iemand vanaf mijn emailadres mails doorstuurt. Ik heb mijn wachtwoord al veranderd maar het gebeurd nog steeds)

Ik kan niks terugvinden in
    ‘Verstuurd’ maar ik vroeg me af of er nog een soort achterliggend systeem is waar je alle verstuurde berichten kan zien. Ook al zijn ze uit ‘Verstuurd’ verwijderd zijn.

Alvast bedankt,

Guus

Bijdrager
    Thomdunki

Van wat voor mail account komt het af?? Want hotmail verstuurt heel veel spam…

Bijdrager
    GT1988

Zie topic naam. MobileMe dus.

Moderator
    unSOUND

Spam wordt vaak verstuurt vanaf geïnfecteerde computers. Die gebruiken dan het e-mail adres van iemand uit het adresboek van de geïnfecteerde computer. Het komt dus niet bij jou vandaan, en het wachtwoord veranderen heeft daar geen invloed op. Waarschijnlijk heeft dus iemand uit jouw kring een virus op zijn machine, en heeft diegene jouw e-mail adres in zijn Adresboek staan.

Andere mogelijkheid is dat jouw e-mail adres ergens vandaan is gekomen via een zoek-robot op internet.

Bijdrager
    GT1988

Het is geen spam maar er worden berichten die ik heb gestuurd doorgestuurd naar derden. Ik wordt hierdoor zwart gemaakt. Over de jnhoud ga ik verder niet uitwijden maar ik wil er gewoon graag achterkomen wie dit verstuurd. Ik wordt nu beschuldigd van het delen van informatie..

Moderator
    unSOUND

Dan moet je te raden gaan bij de mensen die het mailtje onterecht gehad hebben, daar zou in de verborgen koptekst moeten staan door wie of welke server het is doorgestuurd.

Bijdrager
    GT1988

Het is een lastige situatie. Dat gaat dus helaas niet. Is er niet iets waardoor ik kan zien wanneer er ingelogd is op mijn mobileme?
    Of dus zoals in de originele post iets van een logbestand wat dieper zit dan de map verstuurd zodat ik zeker kan weten dat het vanaf mijn account verstuurd wordt.

Moderator
    unSOUND

Nee, zodra het door iemand verstuurd wordt, gaat het via de server van die persoon, waarna MobileMe dus niks meer ziet van de mail.

Wat je zou kunnen doen, is de mail voor iedere ontvanger voorzien van een uniek herkenninspunt, zodat je achteraf kunt zien welke van de ontvangers de mail doorgestuurd heeft. Maar om dat te ontdekken moet iemand die de mail ten onrechte gekregen heeft hem wel naar jou doorsturen…

Bijdrager
    GT1988

Hmm het gaat om een gesprek tussen mij en iemand anders. En dat gesprek is dus nu via derden bij anderen in handen gekomen die dat niet hadden moeten kunnen lezen.
    Alleen ik twijfel of het van mijn email verstuurd is omdat bijna niemand mijn wachtwoord weet. Het zou dus ook vanaf de ander verstuurd kunnen zijn maar als afzender sta ik wel telkens. Nog andere ideeen?

Moderator
    unSOUND

De hamvraag is dan, is dat wel via een derde computer gegaan ? Kan iemand op één van beide machines hebben gezeten, via internet of fysiek ? Of misschien is het de ontvanger zelf geweest die het heeft gedaan, en dat naar jou toe ontkent… ( Maar ik ken het verhaal niet, dus misschien beschuldig ik nu onbedoeld iemand die betrouwbaar en/of jou dierbaar is… )

Inactief
    Anoniem

“….omdat bijna niemand mijn wachtwoord weet…..”

Bijna.. hmmm..:slant:

Bijdrager
    iMad

Is de mogelijkheid aanwezig dat je Mac vanaf een andere Mac kan bediend worden.
    Bijv.. heb je Back To My Mac aan staan en zijn er personen die je zowel je account naam als je wachtwoord kennen van je Mac?

Bijdrager
    GT1988

@unsound allebei hebben we onze wachtwoorden veranderd ook zelfs daarna blijven er mails die daarna verstuurd zijn opduiken. Ik tast volledig in het duister.

@THX-1138
    De twee mensen die mijn inmiddels oude wachtwoord kende vertrouw ik met mijn leven en kennen de betrokkenen niet eens. Geen optie dus.

@iMad heb ik ook aan zitten denken heb wel
    Logmein geinstalleerd maar als iemand daar een keer een verkeerd wachtwoord invult krijg ke meteen een mailtje. Plus dat ik daar een wachtwoord heb dat niemand kent.

Echt raar eigenlijk dat je bij zoiets simpels als email geen sporen terug kan vinden.
    Het bizarste vind ik dat we allebei ons wachtwoord gewijzigd hebben en er nog steeds mails onderschept worden. Dit lijkt wel CSI ofso!:P

Moderator
    unSOUND
    GT1988 op 22 augustus 2011

@unsound allebei hebben we onze wachtwoorden veranderd ook zelfs daarna blijven er mails die daarna verstuurd zijn opduiken. Ik tast volledig in het duister.

De oplossing is dus simpel, het gebeurt direct vanaf één van beide computers.

Bijdrager
    iMad

Misschien dat je deze kan gebruiken….

Mail loggen

Bijdrager
    Gogol

Of iemand doet net alsof hij jou is? Je kunt in mail makkelijk afzender veranderen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.