7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    leppa

Maillinglist

Beste maccers!

ik heb een paar vraagjes betreffende maillinglists:

Er zit in de planning dat de mailing een ±1500 emails zal bedragen.

#1 wat is het beste om als tijdslimit te hebben? 1 seconde tussen elk emailtje? of een halve seconde? of moeten er per keer, meerdere emails worden verstuurd?
    #2 stel, ik wil het gaan proberen, 1 keer proefdraaien op een ±100 emails, die ik gewoon naar mezelf stuur, dus 2 adressen, elk 50 emails, zal da gaan, of knalt dan mijn email eruit denken jullie?
    #3 ik heb een behoorlijk deel gelezen op internet, betreffende de regels, en kom erop neer dat je eerst moet vragen aan de persoon, of ie emails wilt ontvangen (opt in) en dan pas mag sturen, en je MOET ten alle tijden een uitschrijf mogelijkheid hebben (opt out). Dat zijn de hoofd regels die ervoor gelden of zijn er nog meerdere regels die ik erbij moet zetten?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    iJoost

Als je recente en relevante opt-in bewijzen hebt (En dat is dus niet een E-Mail adres wat ergens van een website komt waar een vaag vinkje stond wat mensen toch vergeten uit te zetten. Zie hier voor meer informatie.) en een werkende opt-out hebt, dan kun je nauwelijks problemen met de Opta krijgen lijkt mij.

De snelheid waarmee je ze verstuurd is onbelangrijk. Het gaat toch verschillende kanten op. Zolang je eigen uitgaande mailserver het aankan is het goed.

Zorg er wel voor dat er altijd maar hooguit een adres in het To-veld staat. Zodat je niet meteen je hele adressenbestand aan alle geadresseerden “publiceert”.

Bijdrager
    leppa

Kijk hier kan ik wat mee,
    dus ik moet een verrificatie email maken, waarin de gebruiker NOG een keer toestemt met het toesturen van de mailing/nieuwsbrief.

Okee, snap ik met het uitgaande verkeerd, maar om te testen, wil ik er ± 100 naar mezelf sturen, zal dat een probleem opleveren? aangezien er dan 50 ( 2 * een email adres ) per adres op korte termijn terecht komen?

Bedankt voor de snelle reactie!

Bijdrager
    borisboef
    ”leppa”

Kijk hier kan ik wat mee,
    dus ik moet een verrificatie email maken, waarin de gebruiker NOG een keer toestemt met het toesturen van de mailing/nieuwsbrief.

Okee, snap ik met het uitgaande verkeerd, maar om te testen, wil ik er ± 100 naar mezelf sturen, zal dat een probleem opleveren? aangezien er dan 50 ( 2 * een email adres ) per adres op korte termijn terecht komen?

Bedankt voor de snelle reactie!

Je inkomende mailserver zal daar geen problemen mee krijgen, laatst kreeg ik door een programmeerfoutje ineens 2500 mailtjes binnen, en dat ging zonder klagen.
    Gebruik je hiervoor een gewoon mailprogramma, of een webbased oplossing. Ik heb de ervaring dat het met webbased applicatie’s altijd goed gaat, die zijn er op gebouwd. Je kunt het dan via SMTP, Sendmail of PHPmail doen, wel altijd eerst aan je provider melden.
    Dergelijke webbased programmatjes hebben ook automatische opt-in en opt-out systemen ingebakken, zodat je jezelf er niet druk om hoeft te maken. Scheelt een hoop werk.
    Denk trouwens ook aan de adressen die niet meer bestaan, je zult daar ongetwijfeld ‘Delivery failed’ berichten van terugkrijgen – die foutieve adressen kun je automatisch laten verwijderen uit je bestand bij sommige programma’s.
    En inderdaad altijd eerst testen. Je moet het vooral nooit te snel willen doen… :innocent:

Bijdrager
    iJoost

Als het confirmed opt-in is, dan kan het nauwelijks waar zijn dat er al E-Mail adressen tussen zitten die het niet doen. Toch?;-)

Bijdrager
    leppa

Precies, jij snapt mij, het is voor een klant, en wil t eerst zelf proberen voordat ik het ga leveren.
    Ik maak gebruik van phpmailer, die bulkmail via smtp verstuurd (heb begrepen dat deze daarvoor beter geschikt is als Mail() ) en heb er vervolgens een webaplicatie van gemaakt die de gegevens uit de database haalt, en deze door de phpmailer haalt.

Fake adressen is bij mij niet mogelijk, omdat ze anders totaal geen toegang tot het systeem hebben, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

Okee, dat is wel handig om te weten, want ik wil niet het risico lopen, dat ik straks gezeik krijg met mijn provider erdoor.
    Ik ga zometeen alles controleren en dan ga ik eens een testmailing laten lopen naar mijzelf!

Bijdrager
    leppa
    ”iJoost”

Als het confirmed opt-in is, dan kan het nauwelijks waar zijn dat er al E-Mail adressen tussen zitten die het niet doen. Toch?;-)

precies, dat ook nog eens!

En nog een klein vraagje,
    stel ik heb een header illustratie erin zitten, kan ik die gewoon linken naar een bestand online, of moet ik deze in de mail includen?

– als ik hem include, wordt de omvang van de mail groter
    – als ik hem niet include, heb ik meer dataverkeer omdat illustratie van de server afgehaald moet worden

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.