5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bernard.CL

mailinstellingen iPod kpnplanet

Alle mailadressen zoals gmail en hotmail werken op mijn iPod. Ik werk nu ook Outlook extra mail op mijn iPod ontvangen.
    Ik heb alle POP-accountgegevens juist ingevuld en tig-maal gecontrolleerd. Bij server uitgaande post geavanceerd staat de serverpoort op 587 Echter ik kan geen post ontvangen of verzenden en krijg de melding dat de mailserver pop.kpnmail.cl niet reageert.

Wat kan er mis zijn en wie kan mij hepen?

Bernard

Bijdrager
    karelschapie

pop server van kpnplanet is gewoon pop.kpnplanet.nl en uitgaande server (smtp server) mail.kpnplanet.nl. dan moet die het gewoon doen.

Bijdrager
    Bernard.CL

Karel, hartelijk dank voor je reactie.Maar als het zo eenvoudig was dan had ik geen probleem hiermee.
    Ik heb nagenoeg alle sites op Internet die betrekking hebben op de toegang tot Outlook/kpnplanet bekeken en alle aanwijzingen gevolgd. Toch blijft de melding, dat de mailserver “pop.kpn.nl” niet reageert op mijn scherm verschijnen. Dat geldt ook voor de uitgaande post waar ik als hostnaam mail.kpnmail.nl heb ingevuld.
    Onderstaand geef ik de pop accountgegevens;
    naam: b.hoff3
    adres [email protected]
    hostnaam: pop.kpnmail.nl (ook jouw opgave “pop.kpnplanet.nl” werkt niet)
    gebruikersnaam: [email protected] (ook geprobeerd alleen b.hoff3)
    Wachtwoord: geheel volgens de regels
    SMTP : mail.kpnmail.nl (ook jouw opgave “mail.kpnplanet.nl” werkt niet)
    (geavanceerd: Gebruik SSL = uit
    Serverpoort 25 (ook de standaard opgegeven poort 585 gebruikt)

In mijn gegevensoverzicht van KPN dd. febr. 2011 geven zij de instellingen voor Outlook op als;
    Inkomend pop3 : pop.kpnmail.nl
    Uitgaand SMTP: mail.kpnmail.nl

Outlook Express is ingesteld op het bewaren van de mail in de server)

Alle bovenvermelde gegevens komen overeen met die, die ook in Outlook Express zijn vastgelegd.

Dus ik begrijp niet waarom ik geen verbinding krijg. Immers, met al mijn andere accounts kan ik wel verbinding krijgen.

Wie weet een oplossing?

Bernard

Bijdrager
    Stirf

Is je mailadres wel goed?

Mijn mailadres is [email protected] en als ik via MijnKPN een nieuw adres wil aanmaken, dan kan ik alleen nog [email protected] adres maken.

Bijdrager
    karelschapie

Stirf,
    het mailadres lijkt me geen probleem omdat deze in outlook wel werkt. Waar je goed op moet letten Bernard, Weet je zeker dat je bij het instellen van je mail bovenaan wel op POP staat en niet IMAP? kpnplanet is namelijk geen IMAP emailserver. Helaas.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.