8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Evert_s

Mail/Gmail probleempje

Hallo,

Waarschijnlijk dat ik iets over het hoofd zie ofzo, maar ik kom er even niet uit.
    Ik ben sinds gisteren Mail gaan gebruiken met mijn Gmail account. (voor de rest heb ik geen andere accounts in mail)
    Ik gebruik de pop instellingen. Hij haalt keurig al m’n mail op, alleen al mn verzonden berichten zet ie ook tussen
    mn ontvangen mails en ik wil deze uiteraard gewoon hebben in het mapje ‘verstuurd’.
    Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen?

Bijdrager
    Job Versloot

dan zit je in “all mail” te kijken, kun je niet beter iMAP dan POP protocool gebruiken, check de Gmail settings…

Bijdrager
    Evert_s

Oke ik heb nu het via imap ingesteld. Nou staan nog steeds alle verzonden en ontvangen emails onder de hoofdmap ‘inkomend’.

Wel is er nu een submap bijgekomen ‘Gmail’ als ik die openmaak kan ik kiezen voor ‘alle berichten’ of ‘verstuurde berichten’ (en prullenbak etc.) weer niet een map voor alleen mn inkomende berichten.

Maar ik zou het liefst gewoon in mn ‘Postbus’ bovenaan mn inkomende mail bij ‘Inkomend’ zien en mn verstuurde mail bij “Verstuurd’. Ik kon dit ook nergens vinden in de Gmail settings?

Bijdrager
    ferryvi

Zorg dat je berichten niet op de server opgeslagen worden, maar dus alleen bij jou in mail

Bijdrager
    Evert_s

Sorry, maar hoe doe ik dit dan?

Bijdrager
    ferryvi
    Bijdrager
    junjur

dat zou ik niet doen. Als je bij instellingen kijkt naar Labs, en je vinkt daar de imap extensions aan, kun je hierna aanwijzen welke mappen je allemaal wilt synchroniseren.

Zo kun je al je mail op je gmail account bewaren (gratis makkelijke backup) en toch makkelijk ontvangen in mail.app

Bijdrager
    Evert_s

Oke thnx voor jullie reacties! Ja ik vind het ook wat fijner om ze gewoon op gmail te bewaren.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.