7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ilios

Mailboxen overzetten naar andere mac

Ik heb een beetje op internet gezocht maar waarschijnlijk niet de goede zoektermen gebruikt. Op werk hebben we twee macminis staan met op de ene macmini 22 postbussen (22 verschillende email adressen). Dit is omdat wij een vereniging met commissies zijn die allen een eigen email adress hebben. Nu probeerde ik uit te zoeken hoe ik die postbussen kon overzetten naar de andere macmini, zonder ze 1 voor 1 in te voeren.??

Bijdrager
    sven551

You will need to copy some files off the Mac that already contains the email account. To do this, you can use an external hard drive or USB flash drive to transfer the files directly from one Mac to the other. Connect the drive to your Mac now.

The files are located in your User Library. Open this folder now.
    Mac OS X 10.6 and earlier: Here’s where you want to go: Macintosh HD ? Users ? Your User Folder ? Library.
    Mac OS X 10.7 and later: Hold down the Option key and select Library from the Go menu.
    Now you need to copy the Mail folder, as shown below. (Yes, the entire folder.) To do so, hold down the Option key and drag the Mail folder to your external drive. That will copy your mail while leaving the original files right where they are.

You should also copy the preferences file for Mail.app. Here’s where you can find it: Macintosh HD ? Users ? Your User Folder ? Library ? Preferences. The name of the file is com.apple.mail.plist.

Disconnect the external drive, and then reconnect to the new Mac. Copy the Mail folder and the preferences file to the Library and Preferences folder. Make sure that the folder and file are in the correct location!
    If you now open Apple Mail on your second Mac, it will look exactly the same as it did on the other Mac. This means your accounts, messages, and folders have all been moved to the second Mac. Good work!

het komt er dus op neer dat je de instellingen moet kopieren en je hele mail folder naar een externe hardeschijf/usb. die sluit je aan op de andere mac en je plakt de mappen daar waar ze horen

Bijdrager
    fred44nl

officieel zul je ze wel moeten exporteren – Mail – rechtsklikken op een email-folder en dan exporteren.
    dan krijg je mbox-bestandjes.
    en die kun je dan weer importeren – Mail – Archief – importeer postbussen.
    of je ze één voor één moet doen, of dat allemaal tegelijk ook kan, weet ik niet.

maar misschien kun je het hele postbussen-gebeuren in 1x kopieren.
    het staat in ˜/Bibliotheek/Mail/V2
    waarschijnlijk is dat een “kort door de bocht methode”

Bijdrager
    fred44nl

You should also copy the preferences file for Mail.app. Here’s where you can find it: Macintosh HD ? Users ? Your User Folder ? Library ? Preferences. The name of the file is com.apple.mail.plist.

dat zal op de oude mini wel zo zijn.
    maar in Mountain Lion is dat toch echt iets anders.
    Mail is in ML zgn. sandboxed
    en dan kom je in ˜/Bibliotheek/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Prferences

Bijdrager
    Haike

Kan het niet gewoon via migratie? of via de Target mode

Bijdrager
    Pivni Pes

Gewoon de map mail kopiëren, zo doe ik dat altijd, werkt perfect.
    Gisteren nog gedaan van ML naar Lion, in eerste instantie dacht ik dat niet zou gaan, maar het werkt perfect.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Ik heb een losse harddrive van een total loss MBP.. ik kan echter de hele mail V2 map nergens vinden. Ook niet via Tinkertool…

Timeline
    Macbook pro 1 Gaat stuk door een val.

Via migration assistant naar nieuwe Macbook Pro (2) overgezet. Alles werkte….

Update macbook pro 2 naar 10.8.2 (van 10.8.1)
    Start niet meer op…

Uiteidelijk een nieuwe disk in Macbook pro 2 gezet en nieuwe install gedaan en alles handmatig overgezet.

Enige wat ik niet kan vinden of overzetten is de mail/V2 map met de pop gegevens.. en mail boxes

Weet iemand hoe ik die kan vinden?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.