8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    davedive

Mailboxen delen met andere gebruiker

Hallo,

Misschien is de vraag al eens gesteld maar ik vind er niks over terug.

Situatie :

Algemeen inlogaccount (user) voor dagelijks gebruik : de ganse familie maakt er gebruik van : lekker gezellig alle mails van alle vrienden van de familie bekijken, beantwoorden,….

Account voor die ééne gebruiker die (onder druk van de anderen want ‘er is weer iets verandert aan de computer’-reacties beu zijnde) aparte Administrator-account creëerde : graag nieuwe programma’s uitprobeert, osx verder wil onderzoeken met alle verschillende instellingen, share(free)ware utilities, … kortom : de computerfreak van de familie.

Probleem nu is dat het ‘ambetant’ (noordnederlands = vervelend) is om telkens uit te loggen om mail te raadplegen, mails te versturen,….

Ik heb geprobeert om mailboxen via ‘snelkoppelingen’ te delen, maar telkens was daar opnieuw de mailinstallatie met accountinfo,…

Kan je niet gewoon dezelfde instellingen, mailboxen, … delen met een andere gebruiker : d.w.z. : als ik mail verstuur dan wordt dat in de andere gebruiker bij ‘verzonden’ ook zichtbaar, enz…

Alle tips zijn welkom

davedive

Bijdrager
    davedive

Niemand die een oplossing weet?

Bijdrager
    Marc

Hier gaat jouw wens in vervulling…..
    http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=14839&db=mac

Bijdrager
    davedive

Digitalguru,

Bedankt voor de link, lijkt inderdaad wel iets.

Echter na een beetje door het programma ge’wandeld’ te hebben, geraak ik er niet uit.
    Stel :
    user DIGIT heeft familiemailadres en box geconfigureerd en gaat alle mail ophalen en versturen.
    user ALGURU is aangemaakt zonder mailconfiguratie, als administrator, en wenst zonder uit te loggen te kunnen mails sturen èn lezen die de mailboxen van user DIGIT bevatten. Dus als hij een mail verstuurt ingelogd als ALGURU, dan staat gewoon id van geconfigureerde DIGIT-account. Als hij mail opvraagt van de provider, opnieuw ingelogd als ALGURU, dan ziet DIGIT bij het inloggen (zonder mail op te halen) de opgehaalde mail staan, èn de verzonden berichten.

Moet ik dan in administrator ALGURU mail configureren (via de mailswitch-applicatie : want ‘first run’) een ALGURU-account aanmaken met zelfde instellingen van DIGIT-account, en later via mailswitch?? deze accounts gaan ‘mergen’ tot DIGITALGURU of ‘splitten’ ??? terwijl je in mailswitch die ALGURU opstart, de user die DIGIT aangemaakt heeft niet ziet?

Ik zou het prachtig vinden als je daarover uw ervaringen kan meedelen.

Davedive

Bijdrager
    davedive

Het is nochtans eenvoudiger dan dat (geen extra software, geen splitten of mergen van boxen) :

in beide users zelfde mail configuratie en osx laat de mails staan op de server van je provider voor xdagen. Bij het ophalen, haalt hij alle mails op die je nog niet opgehaald hebt. Je kan dus voor beide users op verschillende tijdstippen (dat spreekt voor zich natuurlijk) de mails ophalen en altijd alle mails binnenkrijgen.

Bij het versturen zal je enkel de mails per user zien.

Deze aanvulling bij mijn vraag dient enkel diegenen die er alsnog interesse in hebben:D

davedive

Bijdrager
    MacAttack

Is het niet gewoon eenvoudiger om ook Mail in te stellen in de nieuwe account. Wat je enkel niet mag vergeten is dat je je e-mail op de mailserver laat staan voor x aantal dagen.

zo beschik je in beide accounts over dezelfde mailboxen

of vergis ik me en wil je iets anders?

Bijdrager
    davedive

MacAttack,

Prachtig… die belgische humor (ik kan het weten hé):D

Enkel andere woorden maar inderdaad véél duidelijker dan wat ik daar allemaal ervoor neergepend had.

Bedankt
    Davedive

Bijdrager
    MacAttack

:P

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.