11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Mailbox verhuizen – hoe?

Ik heb voor een collega een nieuwe computer geïnstalleerd en met weinig moeite al zijn gegevens van de vorige mac overgezet (alle muziek, afbeeldingen, kalender, adresboek, mail etc etc).

Het enig wat niet mee wil komen (en het is wel belangrijk) is de Mailbox met verzonden mail.

Heeft iemand een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Bijdrager
    iJoost

Gebruik de Migratie-assistent. Dat werkt heel prettig (en verrassend grondig).

Inactief
    Anoniem

A ha. En waar kan ik die vinden?

Bijdrager
    KoV

Applications>Utilities

Inactief
    Anoniem

Ik zie het.

Maruh… dat had meteen moeten weten. Ik kan niet achteraf nog één enkele mailbox overhalen met dat programma denk ik.

Wel handig om te weten in de toekomst.

Bijdrager
    Turbanus

Dat mailboxen gedoe is handmatig een grote ellende.

Bijdrager
    MacTS
    ”Turbanus”

Dat mailboxen gedoe is handmatig een grote ellende.

Welnee! Gewoon de map Mail (gebruiker-bibliotheek-Mail) kopiëren van de ene Mac naar de andere en klaar. Alle accounts, mails, handtekeningen etc. verhuizen gewoon mee.

Inactief
    Anoniem
    ”MacTS”

Welnee! Gewoon de map Mail (gebruiker-bibliotheek-Mail) kopiëren van de ene Mac naar de andere en klaar. Alle accounts, mails, handtekeningen etc. verhuizen gewoon mee.

Klopt. Alleen verstuurde mail kwam dus niet mee :(

Bijdrager
    Turbanus

En daar loop je dan tegenaan….:wink:

Bijdrager
    iJoost

Ik zou gewoon alsnog de Migratie-assistent proberen. Wat heb je te verliezen? Je had er “weinig moeite” in gestoken toch? Probeer het dan nu eens met nog minder moeite.;-)

Bijdrager
    joris85

Al een oude post maar ik adviseer altijd IMAP te gebruiken.
    Dan is je mail nooit zoek.
    Verander je van provider dan kun je met een tool (imapcopy.pl) alles kopiëren.
    Bij weinig mail, gewoon klik sleep in je mail programma van ene account naar de ander.
    Zorg wel dat je mail-hoster een goede backup heeft als het om je eigen domein gaat.
    Mijn voorkeur heeft een eigen domein en dan Gmail boven hotmail. Provider email zoals [email protected] nooit aannemen want deze raak je kwijt bij een verhuizing.

Mail bewaren op je computer (ophalen met POP) is alleen handig met een goede backup, maar in geval van ongelukken nog steeds onhandig…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.