8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wildsseb

Mailbox kwijt

Op een of andere manier was mijn POP gmail account verdwenen uit mail. Nu dacht ik niets aan de hand stel hem gewoon opnieuw in. Nu wordt mijn e-mail gewoon opgehaald echter de 1000 mailtjes die ik al heb gehad en eerste op me computer stonden (en nu alleen online bij gmail) krijg ik niet! What to do:?

Bijdrager
    Betinker

Misschien helpt dit:

Postbus > Bouw opnieuw op

Bijdrager
    wildsseb

Nope. Krijg dan alleen dat mijn laatste twee mails (en mijn enige twee) als ongelezen komen te staan.

Bijdrager
    jumper

Misschien je Gmail account omzetten naar imap? Dit moet je op de site doen.

Bijdrager
    wildsseb

Dit heb ik ook geprobeerd alleen werkte dit ook niet. Kreeg dan inderdaad al mijn mail allen er waren twee problemen. Het eerste was dat al mijn e-mails onder inkomend stonden en ook nog ergens in een apart mapje met de naam inbox. Tweede probleem was dat ik mijn mail niet weg kon gooien, zodra ik het weggooide kwam het doodleuk 2 sec later weer terug.

Vandaar dat ik dus voor POP ga.

Bijdrager
    tjetta

Tja, maar met POP worden de berichten niet op de server bewaard. Dus als ze niet meer op je Mac staan, zijn ze weg. Daarnaast zijn de problemen die je beschrijft ongetwijfeld te verhelpen, dus voor POP kiezen is wellicht niet de beste oplossing geweest:)

Bijdrager
    wildsseb

In mail (of bij gmail) kan je aanvinken dat de berichten, nadat ze zijn opgehaald via pop, ook op de server blijven staan.:) Mijn berichten staan daar dus ook gewoon en ik had juist voor deze optie gekozen omdat mocht ik eens een mailtje van me computer weggooien ik altijd nog een back-up op internet had staan. :)

Bijdrager
    sypie
    ”tjetta”

Tja, maar met POP worden de berichten niet op de server bewaard. Dus als ze niet meer op je Mac staan, zijn ze weg. Daarnaast zijn de problemen die je beschrijft ongetwijfeld te verhelpen, dus voor POP kiezen is wellicht niet de beste oplossing geweest:)

Dit hangt er vanaf hoe je het instelt. Je kunt namelijk aangeven om berichten na ophalen te verwijderen van de server. Doe je dit niet dan blijft alles lekker staan. Óók bij Gmail.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.