12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

mailbox @Home ledigen

Regelmatig krijg ik bericht van @Home dat mijn mailbox vol zit en ik deze moet ledigen. Dat doe ik dan ook handmatig, maar dat moet toch ook vanzelf kunnen? Ik heb @Home met deze vraag gebeld: het kan wel, maar ik kan het niet, want (nu komt het) omdat ik met Apple werk kan ik dat niet instellen… Meer waarschijnlijk is dat de medewerker daar geen laars verstand van heeft en dus maar lulkoek uitkraamt.

Weet iemand hoe de mail automatisch van de server kan worden verwijderd na zoveel dagen/weken?

Bijdrager
    Esquare

Mail->Voorkeuren->Account->Geavanceerd->”Verwijder bericht van server na ophalen:….”

Bijdrager
    Juch

of naar webmail.home.nl gaan, inloggen en alles handmatig legen. (ook zorgen dat de prullenmand leeg is… dit gebeurt niet vanzelf.)

Bijdrager
    vriesela
    ”Esquare”

Mail->Voorkeuren->Account->Geavanceerd->”Verwijder bericht van server na ophalen:….”

Dat staat al ingesteld.
    Dus ik moet om de zoveel tijd alles handmatig ledigen? Nergens in te stellen anno 2008 dat dit vanzelf gebeurt?

Bijdrager
    Esquare

Eh… Welke optie heb je bij die instelling gekozen? In het selectievakje direct onder “Verwijder bericht van server na ophalen:….” bedoel ik.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    vriesela
    ”Esquare”

Eh… Welke optie heb je bij die instelling gekozen? In het selectievakje direct onder “Verwijder bericht van server na ophalen:….” bedoel ik.

Ja, die instelling heb ik gekozen: Verwijder berichten van server na ophalen … Na één week. Verder heb ik niet ingesteld dat de grotere emails blijven staan.
    Moet ik telkens als ik een bericht krijg dat de limiet wordt overschreden handmatig “Verwijder nu” aanvinken?

Bijdrager
    Esquare
    ”vriesela”

Ja, die instelling heb ik gekozen: Verwijder berichten van server na ophalen … Na één week.

En gebeurt dat niet? Die limiet kan natuurlijk ook binnen een week overschreden worden….

Bijdrager
    vriesela

Jawel, dat gebeurt wel, maar alleen als ik aanklik “Verwijder nu”. Dus niet vanzelf na een week.[/b]

Bijdrager
    Pieterr

Blijkbaar bij meer mensen een probleem: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8220631

Kun je de mails niet gewoon direct nadat je ze gedownload hebt door Mail laten verwijderen (“the good old POP way”)? Ik bedoel, waarom zou je ze nog een week laten staan? Als het antwoord is “omdat ik er soms bij wil vanaf een andere computer” dan is een POP account misschien niet helemaal de juiste keuze.

Bijdrager
    Esquare
    ”Pieterr”

dan is een POP account misschien niet helemaal de juiste keuze

Maar AtHome biedt geen andere keuze helaas. (Wat je weer eventueel zou kunnen ondervangen met een omweg via Gmail, maar dat wordt wel erg ingewikkeld.)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Esquare”

Maar AtHome biedt geen andere keuze helaas.

Ik weet het. Ik heb zelf UPC, overigens geen problemen mee verder (“afkloppen”), maar IMAP is voor hen ook teveel gevraagd…
    Maar alternatieven zijn er genoeg.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.