4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Carnut

Mailberichten kwijt – disk bijna vol

Goedemiddag,

Mijn nichtje is best wel slim, maar niet met computers. Zij gebruikt Mail 1.3.11 op haar Mac, en sinds eergisteren is ze een groot aantal e-mailberichten kwijt. Natuurlijk maakt ze nooit backups, en ze weet niet precies hoe het probleem is ontstaan, behalve dat het noodlot toesloeg terwijl ze een bericht aan het typen was.

Een paar eenvoudige dingen hebben we geprobeerd, m.n. het opnieuw opbouwen en het opnieuw indexeren van de mailbox, maar zonder het gewenste effect. Nu ben ik zelf geen Mac-gebruiker, dus ik zou niet weten hoe nu verder.

Het mailprogramma geeft aan dat de mailbox 22MB groot is, terwijl het mbox-bestand zoals bekeken in de filemanager (of hoe dat heten mag op een Apple) de oorspronkelijke grootte heeft van 67MB. Betekent dit dat de vermiste berichten daar nog in zitten, of slechts dat de mailbox 67MB ruimte blijft innemen totdat deze gecomprimeerd wordt?

Is er een manier om de verloren berichten terug te halen, en zo ja, hoe krijgen we dit voor elkaar? Houdt s.v.p. in gedachten dat ik geen Mac-gebruiker ben, en dat ik dus terzake niet zo snel van begrip ben.

Om jullie voor te zijn; het is haar inmiddels duidelijk gemaakt dat het niet bijzonder slim is om geen backups te maken :evil: .

Alvast bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groeten,
    Frans

Bijdrager
    sedikit

Volgens mij moet je even naar je provider gaan, inloggen, en zoeken in je mailbox. misschien staan de verloren berichten nog daarin.

Bijdrager
    Carnut

Helaas is dat niet het geval, e.e.a. was zodanig ingesteld dat de berichten slechts 1 week op de server blijven staan.

Met vr. groeten,
    Frans

Bijdrager
    marcz

Wat staat er in de folder Home/Bibliotheek/Mail?

(Bibliotheek kan ook Library heten).

Alle mail wordt in die folder bewaard, en je kunt misschien proberen om die mailboxen weer te importeren.
    Wat je ook in die folder aantreft, zorg ervoor dat je het in ieder geval ook eerst  even kopieert naar een andere folder.

Marc.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.