7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Jan-Willem

Mail.app problemen

Ik heb 2 hinderlijke problemen met Mail.app (mail proggie van Apple) en ik hoop dat jullie voor 1 van de 2 (of allebij) een oplossing hebben:
    – Het zoeken werkt ongeveer niet. Stel ik zoek naar afzender “Paul” dan laat ie er 2 zien, maar als ik dan ga kijken door ze te sorteren zijn het er zeker 10. En met alles gaat dat zo: hij laat de helft of helemaal geen resultaten zijn terwijl ze er wel zijn
    – Mail stopt heel de tijd “onverwacht”. Het gebeurt altijd als ik het hoofd window sluit. Het gebeurt niet iedere keer maar wel zo’n 10x per dag. Ik heb van alles gebrobeerd, zelfs m’n prefs weggegooid waardoor ik alle mailboxen moest importeren.

Bijdrager
    Jor1

ik ga stomme wedervragen stellen, maar dat alleen om de mogelijkheden uit te sluiten

heb je al herstart?:lol: (nee grapje)

Als je in mail zoekt, heb je het zoekfilter dan wel op ALLE BERICHTEN staan?

Jouw tweede probleem herken ik.
    bij mij kwam het omdat er corrupte emails tussen zaten die ik uit outlook had geimporteerd. Ik kan het absoluut niet verklaren, maar toen ik door flink zoeken de twee corrupte mails had gevonden was ineens het hele probleem opgelost. [/bizar]

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Jør”

ik ga stomme wedervragen stellen, maar dat alleen om de mogelijkheden uit te sluiten

heb je al herstart?:lol: (nee grapje)

afgelopen week niet :-D, maar ik heb het probleem al een hele tijd, met een stuk of 3 herstarts.

Als je in mail zoekt, heb je het zoekfilter dan wel op ALLE BERICHTEN staan?

alleen als ik dat wil, maar soms wil ik alleen in de prul zoeken en dan staat ie op zoek alleen in de prullenmand, maar ook bij alle berichten doet ie het niet goed.

Jouw tweede probleem herken ik.
    bij mij kwam het omdat er corrupte emails tussen zaten die ik uit outlook had geimporteerd. Ik kan het absoluut niet verklaren, maar toen ik door flink zoeken de twee corrupte mails had gevonden was ineens het hele probleem opgelost. [/bizar]

hmmm, hoe herken ik zo’n bericht (ik heb een zo’n 1000 mailtjes

Bijdrager
    Jor1

ja, het is te achterlijk voor woorden, maar ik kon het horen aan m’n schijf!? :o :| :) :lol: :P

verder, kun je alle verdachte mailtjes uit mail weghalen (kijken of het inderdaad opgelost is!) en per groep (50 stuks) opnieuw inladen.

het spijt me, maar ik weet écht geen andere oplossing :oops:

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Jør”

ja, het is te achterlijk voor woorden, maar ik kon het horen aan m’n schijf!? :o :| :) :lol: :P

verder, kun je alle verdachte mailtjes uit mail weghalen (kijken of het inderdaad opgelost is!) en per groep (50 stuks) opnieuw inladen.

het spijt me, maar ik weet écht geen andere oplossing :oops:

maar hoe weet ik wat een verdacht mailtje is?

Bijdrager
    Jor1

alles wat je hebt geimporteerd vanuit outlook lijkt mij verdacht.

Bijdrager
    Jan-Willem
    ”Jør”

alles wat je hebt geimporteerd vanuit outlook lijkt mij verdacht.

ik heb nooit outlook gebruikt (wel netscape een hele tijd geleden)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.