4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    cyrus

Mail.app onthoud certificaat niet bij “niet vertrouwd cert”

Goedemorgen,

Ik gebruik in mijn mail.app (zowel Imac als MBpro) Imap met TLS/SSL instellingen.
    Iedere keer zeurt mijn mail.app dat het certificaat niet vertrouwd is en kan ik er voor kiezen deze wel te trusten. Als ik dan vervolgens mijn admin gegevens invul lijkt het goed te gaan totdat ik mail opnieuw opstart.

Dan krijg ik weer de melding.

Iemand een idee hoe ik macosx aan zijn verstand kan krijgen deze setting wel te onthouden ?

(op de mac van mijn vrouw gaat het wel goed.)

Bijdrager
    hokkie

SSL uitzetten, probleem waarschijnlijk opgelost.

Bijdrager
    Marc29

SSL uitzetten is niet de veiligste optie en zou ik niet aanraden. Weet je zeker dat hij zeurt over het vertrouwen van het certificaat? Als een certificaat een andere naam in zich heeft dan de servernaam werkelijk is blijft hij nl. ook doorzeuren. Of je ‘m nou toevoegt of niet. Dus kijk eens goed na of de naam in het certificaat en de naam van de mailserver exact overeen komen.

Bijdrager
    cyrus

Die komen niet overeen omdat het een shared server is. Overigens had ik in het verleden nooit problemen met een certificaat waarvan de naam van het cert afweek van de sitenaam. Zolang ik hem als admin accepteerde was het probleem over…nu ineens niet meer.

SSL uitzetten is niet echt een optie omdat ik veel in publieke ruimtes werk.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.