8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vogel

Mail.app in de war

Sinds gisteren is Mail.app nogal van het padje af (Mail 4.5, OS X 10.6.8).
    Het begon met de melding dat de database beschadigd was en dat ik Mail moest stoppen. Dan zou alles opnieuw opgebouwd worden. Toen ik vanmorgen m’n iMac opstartte klopte er niets meer van m’n mailtjes. Afzenders, subject en inhoud hadden niets meer met elkaar te maken…
    Ik heb toen alle postbussen, inclusief de postbussen uit opnieuw opgebouwd, alleen kwamen toen allerlei mailtjes dubbel binnen. Een kloteklus om dat allemaal weer recht te krijgen. Nadat ik daar klaar mee was heb ik alles gewist met de optie “wis verwijderde onderdelen” en via de voorkeuren alle verwijderde onderdelen van de servers gewist. Alles was toch goed doorgelezen.
    Ik sync de mail database tussen mijn iMac en MBP met ChronoSync 4.2.2, maar dat is nog nooit een probleem geweest. Ook daarstraks niet toen ik met m’n laptop naar de studio ging. Bij terugkomst heb ik gesynced, ik start Mail in de iMac op en er klopt weer niets van. Bovendien blijft hij mailtjes ophalen die ik heb weggegooid, als ik Mail afsluit en opnieuw opstart. Als ik nu de postbussen opnieuw opbouw ben ik bang dat ik weer helemaal vooraan kan beginnen.
    Wat moet ik hiermee?

Bijdrager
    stavos

Vaak is het in dit soort situaties dat je ergens een voorkeursbestand moet verwijderen. Alleen is de vraag natuurlijk welk bestandje en waar is dat te vinden…:confused:

Bijdrager
    vogel

Laat me raden: com.apple.mail.plist?

Bijdrager
    stavos

Geen idee.. Backup paraat? Niets te verliezen verder? Proberen maar!:wink:

Bijdrager
    vogel

Ik denk dat ik de gesyncte folder van twee dagen geleden maar weer terugzet, want het gaat echt nergens meer over. Hoe kan dit nou?
    Ik had daarnet het weggooien van de plist-files op de laptop geprobeerd, maar toen werd het nog erger en die melding “index is beschadigd* kwam weer… Dus niet de database, maar de index.

Bijdrager
    stavos

:confused:
    At these moment, you just love Time Machine!!

Bijdrager
    vogel

We zullen zien of dit gaat lukken (zie laatste post).
    EDIT: het lijkt te werken, maar Mail ziet er ineens compleet anders uit met een hele andere folderindeling. Een ding is duidelijk gewijzigd en dat is dat de email-adressen van mijn site ineens aan een exchange-server hangen. Het is met name hier dat ik mijn oude mailtjes niet kan terugvinden, terwijl ze in de finder gewoon in een foldertje zitten.
    Opbouwen van de postbussen werkte eigenlijk alleen goed bij mijn privé-account. Als ik Mail opstart gaat ie liefst 3000 mailtjes importeren en die kan ik in Mail uiteindelijk nergens terugvinden.
    Dubbele mailtjes zijn wel weg.

Bijdrager
    vogel

Nadat ik volkomen knettergek werd van Mail en de zichzelf kopierende mailtjes en een library die meer dan 10 GB groot werd, heb ik de oplossing gevonden en kan ik EINDELIJK gaan slapen!
    Hier staat de oplossing, zie de post van Ernie Stamper. Het gaat inderdaad om een corrupt bestandje van een lullige 37 KB… WTF?
    Problem solved!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.