9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MvE

mailadres verstoppen

Weet iemand een truc om een mailadres te verstoppen voor spambots? Ik heb wel scripts gevonden die gebruik maken van een tekstlink, maar ik gebruik een illistratie als link (voorbeeld http://home.planet.nl/~leeu4723/

Bijdrager
    Ruben

Misschien niet de oplossing die je zoekt, maar de beste manier is volgens mij nog steeds om je adres gewoon als afbeelding (dus tekst in een JPG of GIF) online te zetten en niet klikbaar te maken. Als mensen je echt willen aanschrijven is het handmatig overtikken een kleine moeite en mijn redenatie is dat als -dat- zelfs al teveel moeite is, ze waarschijnlijk ook niet veel interessants te melden hebben.

Een andere oplossing (zodat je mail adres helemaal niet bekend wordt) is een online form gebruiken waar mensen hun ‘verhaal’ op kunnen intikken. Dit vind ik persoonlijk een nog betere oplossing en gebruik ik zelf ook. Op die manier weet helemaal niemand je adres en kunnen ze je toch e-mailen.

Bijdrager
    Deskman

Nog niet getest maar ooit ‘bewaard voor later’:

http://www.webdevtips.com/webdevtips/codegen/email_scramble.shtml

Er zijn diverse PHP-scriptjes die je mailadres kunnen versleutelen.

Bijdrager
    diederik

Zo dus:[code:1:e7acb2f126]<script type="text/javascript">document.write('<a href="mailto:’ + ‘voorappeltje’+’@’+’domein.nl’ + ‘">’ + ‘voorappeltje’+’@’+’domein.nl’ + ‘</a>’);</script>[/code:1:e7acb2f126]

Bijdrager
    ZB-Rob

De Enkoder is aan te raden als je de bytes durft te gebruiken.

Bijdrager
    MvE

’t Is bijna niet te geloven, maar die Enkoder werkt!

Hier zit een happy camper :lol:

Bijdrager
    benj1989
    Bijdrager
    Bert
    ”ZB-Rob”

De Enkoder is aan te raden als je de bytes durft te gebruiken.

Artikel in mei 2003.

Bijdrager
    diederik

Is ivm met css Emailencoder niet beter te gebruiken dan Enkoder omdat dat geen javascript gebruikt?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.