6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    boompje

[Opgelost] Mailaccounts niet meer bereikbaar

Vorige week was ik op een camping met kennelijk stevige beveiligingsinstellingen. In eerste instantie kon ik met m’n Macbook geen toegang krijgen tot mijn 4 mailaccounts. “Mail” wilde voor ieder account het wachtwoord weten. Alleen bij het iCloudaccount lukte het inloggen. Bij GMX en T-online (Duitse accounts) en het account van een verenigingsserver kwam de melding dat controle van gebruikersnaam en wachtwoord een fout had opgeleverd. Alles niet zo erg, maar nu thuis is de situatie op het Macbook onveranderd, de Mini heeft geen problemen. Wat te doen? Bij voorbaat dank voor het meedenken.

Moderator
    Night

De snelste manier is (mits het IMAP accounts betreft) om de mailbox even helemaal weg te gooien en daarna opnieuw toe te voegen. Als het POP mail betreft, kun je de wachtwoorden ervan even uit de sleutelhanger mikken en dan opnieuw op alle accounts inloggen. Zorg er in beide gevallen wel van tevoren even voor dat je de wachtwoorden zeker weet of opgeschreven hebt.

Bijdrager
    boompje

<p class=”cite”>Night op 26 februari 2019 om 17:04</p>
    De snelste manier is (mits het IMAP accounts betreft) om de mailbox even helemaal weg te gooien en daarna opnieuw toe te voegen. Als het POP mail betreft, kun je de wachtwoorden ervan even uit de sleutelhanger mikken en dan opnieuw op alle accounts inloggen. Zorg er in beide gevallen wel van tevoren even voor dat je de wachtwoorden zeker weet of opgeschreven hebt.

Sorry voor de late reactie, maar ik ben er nog niet eerder aan toe gekomen. Ik heb vandaag inderdaad de betroffen accounts verwijderd en weer toegevoegd. Probleem opgelost. Hartelijk dank Night.

Bijdrager
    Shmoo

Vooral dat sleutelhanger verhaal is belangrijk.  Mocht het probleem over een week of zo weer terugkeren dan weet je waar je moet zoeken.

Bijdrager
    boompje

<p class=”cite”>Shmoo op 16 maart 2019 om 12:43</p>
    Vooral dat sleutelhanger verhaal is belangrijk.  Mocht het probleem over een week of zo weer terugkeren dan weet je waar je moet zoeken.

Ik zal het in de gaten houden. GMX is een pop account, het wachtwoord staat nog netjes in de sleutelhanger.

Moderator
    Night

Mooi zo 👍 blij dat het zo simpel was op te lossen voor je.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.