8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jkazius

Mailaccounts en alles van oude naar nieuwe Mac?

Hoe krijg ik het makkelijkst / snelst mijn mailaccounts van mijn oude macbook 13″ naar mijn nieuwe macbook pro 15″? De migratie-assistent gaf aan dat hij 6(!) uur bezig zou zijn met overzetten van gegevens van de oude naar de nieuwe mac en deze operatie heb ik afgebroken.

Bijdrager
    1984

Even de HD verwisselen,……als 6 uur te lang duurt (wat overigens redelijk normaal is )

Bijdrager
    jkazius

Jaja….

Bijdrager
    jkazius

Het begon met 3 uur en het liep maar op… Is er ook iemand met een serieus antwoord?

Bijdrager
    madcat

zorg voor een firewire 800 connectie, dan zal het sneller gaan. anders FW400.
    Data verwijderen op je oude macbook zal er ook voor zorgen dat het sneller gaat

Bijdrager
    bouncer

Meest makkelijke. Migratie-assistent en dan gaan slapen. Als je wakker wordt, is ie klaar.

Bijdrager
    1984

Een Macbook 13 met FW 800….??? als hij een oudere macbook heeft mag hij blij zijn met FW400 of geen FW, maar Ethernet is ook een mogelijk heid

PS vergeet de sluimerstand niet uit te schakelen op beide computers tijdens de migratie

Bijdrager
    Oppie

De mappen ‘Mail’ en ‘Mail-downloads’ (~/Bibliotheek) en het bestandje ‘com.apple.Mail.plist (~/Bibliotheek/Preferences) op dezelfde plaats zetten op de nieuwe Mac.

Over die snelheid: je doet het zeker via het draadloze netwerk?! Beter niet doen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.