9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Gigs

Mailaccount syncen of invoeren op mac

Ik heb m’n iMac laten repareren; harde schijf was kapot dus alle gegevens waren kwijt.

Ik heb verschillende emailadressen die ik nu heb overgezet maar nu lukt het me niet om m’n @icloud emailadress  opnieuw te installeren (of te syncen); het lijkt erop dat hij mijn Apple ID niet als wachtwoord voor dit account accepteert. (Of hoort hier een heel ander wachtwoord? Ik heb al van alles geprobeerd maar dit lukt ook niet.)

Bijdrager
    TheBigZ

Je iCloud mail wachtwoord is inderdaad hetzelfde als je Apple ID.

https://support.apple.com/kb/ph2618?locale=nl_NL

Bijdrager
    Gigs

Ik heb via iCloud geprobeerd de iMac met de Macbook te synchroniseren maar ik krijg steeds de melding dat ik via een ander apparaat moet autoriseren. Maar daar loopt het steeds vast omdat ik de iMac wel op de Macbook zie maar ik geen idee heb wat ik moet doen om te autoriseren.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je al wel weer iCloud ingesteld op je Mac?

https://support.apple.com/kb/PH2609?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL

Op je Mac: kies Apple-menu   > ‘Systeemvoorkeuren’, klik op ‘iCloud’, voer je Apple ID en wachtwoord in en schakel de functies in die je wilt gebruiken.

Bijdrager
    Gigs

Ik heb iCloud open gehad op de iMac, ja.

Bijdrager
    GoeieDag

Je krijgt dan op de MacBook een melding (venster) dat ergens is geprobeerd in te loggen op je iCloud account; klik op OK (o.i.d.) en dan krijg de 6-cijferige code die je in een venster op de iMac weer moet invullen. (Uit mijn hoofd.)

Ik neem dan wel aan dat die iCloud account ook op de MacBook in gebruik is.

Bijdrager
    Gigs

Ja, die 6 cijferige code heb ik vandaag al wel 7 of 8 keer ingevuld of zo. En dezelfde account geldt voor de iMac zowel als de MacBook.

Maar als ik bijv. doe: Systeemvoorkeuren > iCloud, dan zie ik dat het vinkje voor Mail niet is ingevuld. Vink ik dat hokje wel aan dan krijg ik een venster waarin ik een nieuw emailadres moet aanmaken.

Als ik in plaats daarvan ga naar: Werk Apple instellingen bij, dan moet ik wachtwoorden invullen en vervolgens moet ik op een ander apparaat (bijv. de MacBook, de iMac weer autoriseren. En dat lukt me dus ook niet. Ik zie de iMac dan wel verschijnen op de MacBook maar ik heb geen idee hoe ik die kan ‘autoriseren’.

Bijdrager
    jv65

Staat er toevallig een ouder besturingssysteem op je iMac?

Volgens mij moet je in dat geval die 6 cijfers direct achter het wachtwoord invoeren.

Dus zoiets als: icloudwachtwoord123456

Bijdrager
    Gigs

@jv65: nee, er staat Mojave op.

Maar ik zie trouwens wel dat ik blijkbaar twee iCloud accounts heb: één die werkt met @ziggo.nl en de ander met @home.nl – van de @home.nl account was ik me al helemaal niet meer bewust. (Die is nog van een twee verhuizingen geleden…) En volgens mij werkt het @icloud.com mailadres nog met die @home.nl account. Maar gek genoeg kan ik dus wel apparaten van verschillende accounts op de andere account zien (maar niet autoriseren). Ik snap er werkelijk geen biet meer van.

En ik kan nog steeds niet het @icloud.com mailadres op mijn iMac installeren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.