7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Loesje

Mail wil niet uit

Mijn Mail wil sinds een week niet meer uit.
    Ik krijg het programma met veel moeite uit door een geforceerde stop.

Wel ben ik begonnen met het retour sturen van spam en zag ik gisteren in mijn activiteitenvenster dat Mail daar nog mee bezig was. Zou dat de reden zijn waarom ik mijn Mac niet kan uitzetten (met als reden dat Mail niet uit wil)?

Wie weet heb ik zelf het antwoord hiermee al gegeven; hebben jullie daar ook ervaring mee?

Bijdrager
    Mac-ofiel

Ten 1e, je moet nooit reageren op spam, dus ook niet retourneren, zo weet de verzendende partij dat het een actief mail-adres is, met als gevolg nog meer spam.

In het activiteitenvenster kun je op STOP klikken om het verzenden te onderbreken, daarmee zou je probleem opgelost moeten zijn.

Bijdrager
    Loesje

Ik had begrepen dat de retour-knop in Mail de berichten retour stuurt alsof mijn e-mailadres de berichten niet kan ontvangen omdat het niet zou bestaan. Dat knopje is er nieuw bijgekomen en zou de oplossing zijn tegen spam! Is een andere functie dan Reply. Heb ik het niet goed begrepen?

Bijdrager
    Mac-ofiel

Die retourknop was mij nog niet eens opgevallen :o , omdat Mail bij mij standaard staat ingesteld.

Spammers maken meestal kortstondig gebruik van bepaalde mail-adressen en als jij zo’n mailtje retourneert, dan kan het zijn dat het mail-adres niet meer bestaat.

Bijdrager
    Loesje

Nee, dat bedoel ik ook niet…

De retourknop gebruiken betekent een bericht ongelezen retourneren naar de afzender. Die krijgt dan een bericht dat zijn bericht door jou niet ontvangen kon worden omdat jouw emailadres geen bestaand emailadres is.

De spammer gaat dus denken dat jouw emailadres niet bestaat.

Bijdrager
    waa

Reken er geen seconde op dat dit je spamprobleem op gaat lossen, of zelfs maar enigszins vermindert.

Bijdrager
    ijsbanaan

Laat de spam voor wat het is en verwijder gewoon de spam uit je mail, het is en blijft lastig maar weinig aan te doen. waarschijnlijk zal je mail zich dan ook weer normaal gaan gedragen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.