10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    mcbijna

mail werkt slecht

Ik heb de laatste tijd veelvuldig problemen met mail op te halen.
    Deze melding krijg ik steeds

Er is mogelijk een probleem met de mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account ‘POP-account’ of probeer het opnieuw.

De volgende serverfout heeft zich voorgedaan: Time-out van de verbinding met de server ‘pop.kpnplanet.nl’ via poort 0.

Toch lukt het af en toe om mail binnen te halen, maar dat is maar een heel enkele keer.
    iemand een idee?

Bijdrager
    brabant

Ik vrees dat dit bij KPN ligt, want ik heb sinds enkele dagen precies het zelfde.
    Kwestie van rustig wachten tot het weer stabiel is vrees ik

Bijdrager
    1973

Ik zou even contact opnemen met KPN/Planet.

Bijdrager
    Esquare

Bijdrager
    mcbijna

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=94866&highlight=(Handig hè, die zoekfunctie!)

Zal wel niet goed gezocht hebben dan, aangezien ik alleen maar draadjes uit 2006 te zien kreeg.
    Maar bedankt dat jij het voor me gedaan hebt Esquare:wink:

off-topic Het is voor het eerst dat ik wat merk dat kpn niet helemaal lekker gaat, andere mensen klagen steen en been terwijl ik eigenlijk nooit problemen heb, experiabox staat op zolder(3hoog) en ik heb beneden draadloos volle bak verbinding
    maar ik ga ff draadje bekijken, bedankt nogmaals

Bijdrager
    mcbijna

194.151.105.246 ipv pop.kpnplanet.nl
    194.151.105.247 ipv mail.kpnplanet.nl

Ik heb alleen pop veranderd en zie daar, gelijk 5 mail’s binnen gehaald.
    versturen ging wel goed, dus bij deze Esquare bedankt voor het mee helpen zoeken

Bijdrager
    Esquare

Geen dank. Ik heb eenvoudig op pop.kpnplanet.nl gezocht. Zo makkelijk is het soms. :)

Bijdrager
    mcbijna

Alweer geklo…,
    ip nummer inkomende mailserver is nu anders geworden, voor uitgaande hetzelfde gebleven.
    Maar helaas, dit werkt soms wel en somms ook niet.
    Ach, misschien toch tijd voor een andere aanbieder,
    uitleg staat voor outlook express, maar dat terzijde

Amersfoort, 1 februari 2007 – In verband met een lopende storing aan de e-mailservers, zowel de inkomende als de uitgaande, bieden wij u een tijdelijke oplossing waarmee u weer kunt e-mailen.

Kan geen e-mail ontvangen:
    Vervang in de instellingen van uw e-mailprogramma het ‘serveradres’ van de inkomende mailserver door het IP-adres. Dat kunt u als volgt doen;

Start het programma ‘Outlook Express’;
    Klik op ‘Extra’ (Tools);
    Klik op ‘Accounts’;
    Klik op het account ‘pop.kpnplanet.nl’ en vervolgens op de knop ‘Eigenschappen’;
    Klik op het tabblad ‘Servers’;
    Verwijder bij Inkomende mailserver de waarde ‘pop.kpnplanet.nl’;
    Voer in plaats daarvan het IP-adres in: 213.75.3.24
    Klik op ‘OK’ om de invoer te bevestigen;
    Sluit het scherm ‘Extra’;
    Kan geen e-mail versturen:
    Vervang in de instellingen van uw e-mailprogramma het ‘serveradres’ van de uitgaande mailserver door het IP-adres. Dat kunt u als volgt doen;

Start het programma ‘Outlook Express’;
    Klik op ‘Extra’ (Tools);
    Klik op ‘Accounts’;
    Klik op het account ‘pop.kpnplanet.nl’ en vervolgens op de knop ‘Eigenschappen’;
    Klik op het tabblad ‘Servers’;
    Verwijder bij Uitgaande mailserver de waarde ‘mail.kpnplanet.nl’;
    Voer in plaats daarvan het IP-adres in: 194.151.105.247
    Klik op ‘OK’ om de invoer te bevestigen;
    Sluit het scherm ‘Extra’;
    Ter controle van de ontvangst kunt u een e-mail aan u zelf sturen.
    (Op pagina 2798 kunt u schermvoorbeelden van de bovenstaande stappen bekijken.)

Bijdrager
    Brimme

Ik heb ook sinds een paar dagen problemen om mail te versuren via xs4all. mijn internet provider is planet. iemand een oplossing ?

Bijdrager
    dyn

Gebruik als SMTP server mail.planet.nl. Planet heeft port 25 volledig dichtgegooid (zowel uitgaand als inkomend) en wil dat alle mail via hun servers verloopt. Je moet dus wel mail.planet.nl instellen wil je als Planet user mail kunnen versturen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.