28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    a.vandenoever

Mail werkt niet meer op mijn I-Mac

Ik heb een nieuwe Imac gekocht en m.b.v. configuratie-assistent alle bestanden overgezet van mijn oude G4.
    Alles werkt alleen Mail niet. Er is wel een internet verbinding want dat zie ik in de Mail-verbindingsassistent.
    Alle postbussen met mailtjes die ik wil onthouden zijn leeg en ik kan geen mail ontvangen of versturen.
    Ik kan Mail ook niet stoppen dat kan alleen d.m.v. forceer stop en als ik Mail start moet ik ook zelf een nieuw weergave venster openen.
    Ik heb toen maar het mapje Mail uit de Library van de oude computer in mijn nieuwe Library gesleept maar ook dat heeft geen enkel effect.
    Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Groeten, AvdO

Bijdrager
    tjetta

Geef even aan wat voor instellingen je hebt gebruikt. Maak je verbinding via POP of IMAP? Heb je al geprobeerd om de verbinding handmatig toe te voegen?

Bijdrager
    a.vandenoever

Ik maak verbinding via POP. Het zijn precies de zelfde instellingen als op mijn oude computer en daar werkt het wel.
    Ik heb ook voor de zekerheid de wachtwoorden opnieuw ingevoerd maar allemaal niks :(
    A.

Bijdrager
    RobApple

Server inkomende post is bij mijn programma Mail pop3.naam provider.nl. Uitgaande post is smtp.naam provider.nl.

Dus in mijn geval: pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl.

De computer controleert daarna of u bij uw provider e-Mail adressen (of aliassen) heeft gecreëerd en of u alles goed heeft ingevuld, zodat Mail verbinding kan maken met de server van uw provider.

Het programma Mail (is software van Apple) wordt standaard bij Tiger of Leopard MAC OS X 10.5.5 of 10.5.6 meegeleverd.

Bijdrager
    a.vandenoever
    ”RobApple”

Server inkomende post is bij mijn programma Mail pop3.naam provider.nl. Uitgaande post is smtp.naam provider.nl.

Dus in mijn geval: pop3.telfort.nl en smtp.telfort.nl.

Dat is bij mij ook zo ingesteld. Ik denk niet dat daar het probleem zit. Vooral ook omdat het op de G4 wel goed werkt en op mijn MacBook Pro ook.
    Ik denk dat er iets mis is met het programma Mail. Vooral ook om dat het zo raar reageert als ik het aan of uit wil zetten. Als ik de computer uitzet moet Mail apart gestopt worden want anders blijft de computer daarop hangen.
    A.

Bijdrager
    RobApple

Ik denk, dat het beste is het programma Mail opnieuw te installeren. Zou het anders ook niet weten.

Bijdrager
    a.vandenoever

Tja, maar morgen is er weer een dag. 8)
    A.

Bijdrager
    fozzy

Mailvoorkeuren een keer verwijderen?

Bijdrager
    wdegraaf

Heb ik ook eens gehad. Toen alle accounts verwijderd en (precies dezelfde) accounts opnieuw aangemaakt. Daarna werkte het gewoon.

Willem-Jan

Bijdrager
    MekMarijn

Ik heb soms ook last van Mail die niet gestopt kan worden. Dit gebeurt alleen als de email server offline is. Dus misschien liggen de problemen niet aan Mail, maar aan de provider. Kan je wel bij je email via webmail (indien beschikbaar)?

Bijdrager
    a.vandenoever

Ik heb de accounts opnieuw aangemaakt maar dat was het niet. Toen heb ik de voorkeuren verwijderd maar helaas.
    De provider is het ook niet want ik kan gewoon mail ontvangen en versturen via mijn oude G4.

Nu ben ik bezig om het programma Mail en alle postbussen maar helemaal te verwijderen en een nieuw programma te installeren.
    Ik houd jullie op de hoogte. In ieder geval bedankt voor de steun.:wink:
    AvdO

Bijdrager
    a.vandenoever

Gelukt. Ik heb alles weggegooid en Mail opnieuw geïnstalleerd en het werkt.
    Nu al mijn postbussen nog en de accounts aanmaken.
    AvdO

Bijdrager
    Max08

Ik zit met hetzelfde probleem.
    Na de update werkt mijn email niet goed meer.
    Vaak kan ik geen email meer verzenden en blijft hij hangen in het verzenden.
    Dan krijg ik een bericht dat de mail geen verbinding kan maken met de server en dat ik een andere server kan kiezen.
    Ook dan kan ik het niet versturen.
    Het opstarten van email gaat ook erg traag (30sec. totdat de mail op het scherm staat)
    Ik heb mijn router er tussen uit gehaald en rechtstreeks in de modem van Ziggo gestoken.

Hoe verwijder ik mail en hoe installeer ik het dan weer.
    Je hebt alles weggegooid, hoe moet ik dat zien?
    Waar haal je het mailprogramma dan weer vandaan?l
    Het wordt een erg vervelend probleem.

Max

Bijdrager
    RobApple

Heb ik gisteren ook gehad. Mail bleef steeds hangen, openen, duurde enige seconden en verdween daarna uit mijn Dock. Naar map programma’s gegaan, Mail.app opnieuw erop gezet en alles functioneert weer 100%. Heb er verder niets aan gedaan. Het nieuwe Mail.app programma in Dock geplaatst en kon zo weer verder, zonder verlies van gegevens. In feite heeft Mail zichzelf gerepareerd. Beschadigde Mail.app weggegooid. Apart.

Bijdrager
    Max08

Welke stappen heb je precies ondernomen en in welke volgorde?
    Mail opnieuw geinstalleerd? hoe heb je dat precies gedaan?

Alvast bedankt

Bijdrager
    RobApple

Kijk bij: Mail blijft hangen bij opstarten-gisteren en vandaag-iApps.

Bijdrager
    Max08

Bedankt

Bijdrager
    RobApple

Graag gedaan

Bijdrager
    Max08

Uitgaande mail functioneert niet meer.
    Alle instelling langs gelopen, maar alles klopt (of ik moet iets over het hoofd zien)

Bijdrager
    RobApple

Zie mijn bericht hierboven 18 december 2008, misschien heb je daar wat aan.

Bijdrager
    Max08

In de mail voorkeuren geeft de smpt server offline aan.
    Hoe kan ik deze weer online krijgen.
    Ik heb @home.
    Kan het met het omzetten naar ziggo te maken hebben?

Bijdrager
    Max08
    ”RobApple”

Ik denk, dat het beste is het programma Mail opnieuw te installeren. Zou het anders ook niet weten.

Hoe installeer ik deze opnieuw.
    Wat is de beste manier om de oude te verwijderen?

Bijdrager
    RobApple

Nieuwe Mail.app staat in map Programma’s/Applications. Die eerst installeren. Pop3 en smtp opnieuw invullen etc. Functioneert deze, dan alle berichten etc. overbrengen van oude naar nieuwe. Alles o.k. Dan oude Mail.app weggooien. Zo moet het volgens mij.

Bijdrager
    Max08

Ik zie het niet.
    Begin te twijfelen aan mezelf.
    In de map Programma’s kom ik geen nieuwe mail.app tegen.

Bijdrager
    Max08

RobApple bedankt

Hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet, maar ik moest bij het openen van de email mijn accounts opnieuw invullen.
    Nu werkt mail weer naar behoren.
    Het is niet meer traag en draait zoals het hoort.

Hoe kan ik de oude emails terug plaatsen?
    Kan ik dit nog ergens vinden in de kelder van mijn iMac?

Bijdrager
    a.vandenoever
    ”Max08″

RobApple bedankt

Hoe ik het precies gedaan heb weet ik niet, maar ik moest bij het openen van de email mijn accounts opnieuw invullen.
    Nu werkt mail weer naar behoren.
    Het is niet meer traag en draait zoals het hoort.

Hoe kan ik de oude emails terug plaatsen?
    Kan ik dit nog ergens vinden in de kelder van mijn iMac?

Ik weet niet wat je hebt gedaan maar ben je bezig de zaak over te zetten naar een nieuwe computer of zo?
    In je oude computer vind je in de thuismap de map library. In dat mapje zit het mapje mail en daarin vind je het mapje mailboxes met je oude mails erin. Je kunt dit overslepen.
    Succes.
    AvdO

Bijdrager
    Max08

Nee, ik ben het niet aan het overzetten naar een nieuwe iMac.
    Ik heb een map mail naar het bureaublad gesleept.
    Bij het opstarten van email moest ik alle accounts opnieuw invoeren.
    Hierna liep mail weer zoals voor de update.
    Het mail programma opnieuw geinstalleerd dus.

Bijdrager
    a.vandenoever

In die map mail op je bureaublad moeten de postbussen zitten. Die moet je in je nieuwe map mail (Thuismap > Bibliotheek > mail > mailboxes) slepen.
    Succes.
    AvdO

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.