4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    eaversteeg

Mail weg ….

Ik heb zojuist een paar berichten van de ene naar de andere (IMAP) mailbox geprobeerd te verplaatsen en kreeg de melding dat dit NIET gelukt was door een server fout …
    Nu ben de ik de berichten kwijt en kan deze ook nergens meer traceren ?!?
    Iemand hier ervaring mee ??

Mvg. Eric

Bijdrager
    penseel

Dat vindt je dan terug met TimeMachine wat je toch gebruikt?

Bijdrager
    Pietje13

Nee die krijg je niet terug via TimeMachine. Dat zou wel gelden als de e-mails op je computer stonden via POP3 maar IMAP is niets anders dan server synchronisatie dus als ze van je server af zijn helpt een Time Machine back up ook niet.

Wat je zou kunnen doen is je hoster (dat kan je eigen provider zijn als je een @ziggo of @kpnmail adres hebt, Apple bij een @me of @icloud adres of je eigen hosting provider als je @versteeg (o.i.d.) e-mail adres hebt) contacten met het feit dat je e-mail verloren bent. Zij hebben waarschijnlijk wel back-ups van een eerder moment waarop de e-mails nog aanwezig waren op de server.

Bijdrager
    fixar

Dat is de reden dat ik als ik wat binnen IMAP wil verplaatsen ik altijd kies voor de optie “kopiëren naar andere map”. Dan kun je als het fout gaat het nog vrij eenvoudig nogmaals proberen. Als de kopieeractie geslaagd is wis ik de mails op de oorspronkelijk plek.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.