24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    Dagaloni

Mail weergave fout! opgelost!!

Ik heb al een paar dagen last van het verkeerd weergeven van nieuwe mail in mail. Ik heb een plaatje gemaakt van wat ik bedoel. De cijfers staan te veel naar boven. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

P.S. waar staat Apple voor? Betekend het iets ofzo?

Bijdrager
    nookie

Je antwoord op de vraag: Waar staat Apple voor is makkelijk te vinden op het internet.
    Bij deze het antwoord (wikipedia):

Steve Jobs was in de jaren zeventig fruitariër en kwam volgens eigen zeggen zo op het idee de firma “Apple“ te noemen:

I was actually a fruitarian at that point in time. I ate only fruit. Now I’m a garbage can like everyone else. And we were about three months late in filing a fictitious business name so I threatened to call the company Apple Computer unless someone suggested a more interesting name by five o’clock that day. Hoping to stimulate creativity. And it stuck. And that’s why we’re called Apple.

Op de MacWorld Expo van 9 januari 2007 werd aangekondigd dat het bedrijf formeel haar naam zou gaan wijzigen van Apple Computer, Inc. naar Apple Inc., om duidelijk aan te geven dat het productaanbod van het bedrijf meer dan enkel computers omvat.

Bijdrager
    Dagaloni

oohw haha..

nooit gezien thx!

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Dagaloni”

Ik heb al een paar dagen last van het verkeerd weergeven van nieuwe mail in mail. Ik heb een plaatje gemaakt van wat ik bedoel. De cijfers staan te veel naar boven. Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen?

Bij mij in Mail in 10.5.5 staat het goed….

P.S. waar staat Apple voor? Betekend het iets ofzo?

Appel.

Bijdrager
    Dagaloni

Tjaa.. bij mij dus niet.. Ben er niet echt tevreden over..

Bijdrager
    Hansi2124

Onlangs (vóór de update 10.5.5) was er ook iemand die hetzelfde had met de datum in het iCal-icoontje in het Dock.

Bijdrager
    Yaris

Dat probleem met dat iCal-icoontje staat in http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=112133 (en is opgelost).

Bijdrager
    Dagaloni

En als het aan mijn lettertype ligt waar moet ik dan naar kijken?

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Dagaloni

HEa vervelend.. ik heb zelf een paar fonts erbij gezet maar die mogen niet weg laatst heb ik ook een heleboel andere fonts geinstaleerd en misschien is dat het probleem.. enig idee om dat snel te wissen?

ik zie in lettertypcatologus dat ik een aantal ernstige fouten heb.. ik heb ze gewist en ga nu een herstart doen.. wie weet helpt het..

Bijdrager
    Hansi2124

Het zou op deze manier kunnen (niet getest):
    open Lettertekenpallet
    Klik op het wieltje links onder in dit venster
    Beheer Lettertypen.
    Dan komt een venster tevoorschijn waar je volgens mij typen kan verwijderen via het wieltje linksboven in dit venster.

Bijdrager
    Dagaloni

Ja dat heb ik net zitten doen maar lukt niet.. Iemand anders een idee? maar het was al voor de update 10.5.5. DUs het heeft niets met de update te maken.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien simpeler: je fonts staan in Systeem/Bibliotheek/Fonts.
    Kan je misschien hier de fonts uit verwijderen?

Bijdrager
    Dagaloni

welke fonts zou ik dan moeten verwijderen en welke niet?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat weet jij, maar ik niet…… Jij kon toch zien in Lettertekenpalet welke dat waren?

Bijdrager
    Dagaloni

Ik kan dan alles zien en ik weet niet welke er niet horen.. ik kan wel gaan wissen maar misschien wis ik iets dat er gewoo hoort

Bijdrager
    Hansi2124
    ”Dagaloni”

ik zie in lettertypcatologus dat ik een aantal ernstige fouten heb..

Probeer die te wissen. Of op z’n minst in de prullenbak te gooien. Die kan je dan later altijd nog legen.
    Waarschijnlijk staat op de installatie dvd dat je lettertypen apart kan installeren. Weet dit niet zeker.

Bijdrager
    Dagaloni

ja heb ik gedaan pls herstart.. werkt niet..:(

Zoals het ernu uitziet staan er alleen extra lettertypes op de leopard cd

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb het zelf net even gedaan: je selecteert het font uit de bibliotheek/fonts wat je kwijt wilt en gooit het in de prullenmand. Er wordt dat eerst om je wachtwoord gevraagd en jij als beheerder weet dat natuurlijk. Daarna vliegt het in de prullenmand. Je hoeft niet eens te herstarten….

Bijdrager
    Dagaloni

Hmm.. ok ik zal het proberen heb toch back ups.. en even tussen door.. het is niet normaal dat ik 273 fonts heb?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb er zelf 35 standaard…….
    Kijk of je misschien dubbele hebt.

Bijdrager
    Dagaloni

YES HET IS GELUKT!!!:D Wow thx allemaal het bleek dus toch (in de meeste gevallen) aan mijn lettertypen te liggen!

iedereen heel erg bedankt en van mij mag dit topic gesloten worden!

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi zo. Hoe heb je het nu opgelost (voor degenen die dit probleem ook ervaren)?

Bijdrager
    Dagaloni

Ik heb gezocht naar fonts die ik 9 maanden geleden had toegevoegd. Dat waren er 77 (kan verschillen bij iemand anders) en heb die gekopieert en toen alle fonts gewist en die weer opnieuw toegevoegd;)

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.