11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Baas

Mail: weergave bericht

Ik had per ongeluk mijn venster “sorteer op…”, dus waar al je inkomende mail staat met ene paar regels, groot gemaakt zodat het hele venster vulde. Het lukt me nu niet meer om de mails te zien die in de kolom er naast staan.naast die paar regels staan. Ik heb geprobeert de kolom te verkleinen, maar dan verkleint het hele venster…..

Hopelijk leg ik duidelijk uit wat mijn probleem is.

Joost

Bijdrager
    Hansi2124

Naast Inkomend van je Postbussen zie je dat het ophoudt en verder gaat met de afzonderlijke mails:

Als je met je cursor op die dunne lijn gaat staan die je daar tussen ziet, zie je dat het verandert in symbool. Nu kan je de linkerkolom groter of kleiner trekken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  Hansi2124.

Bijdrager
    Baas

Beste Hans,

Dank voor je reactie.

Dat had ik ook geprobeerd, maar dat lukt niet. Er zijn twee symbooltjes. Een met twee pijtjes, dan kun je de kolom wijder maken, aar verschijnt er geen “nieuwe”. De ander is met een dubbele lijn rechts en een pijltje naar links, maar dan wordt de kolom kleiner. En komt de naastliggende kolom niet tevoorschijn.

Groet,

Joost

Bijdrager
    GoeieDag

Met de ‘dubbele pijl’ verander je idd de grootte van het hele venster.
    Met de enkele pijl breng je de kolom weer terug.
    En dat laatset moet je rustig doen; hij heeft ff de tijd nodig om de andere kolommen weer ‘te tekenen’. Gaat je wel lukken.

Bijdrager
    jv65

Je kan ook (tijdelijk) ‘Gebruik klassieke indeling’ selecteren. Dan kun je het vanaf de onderkant naar boven slepen. Gaat iets makkelijker.

Zie: Mail > Voorkeuren > Weergave

Bijdrager
    Baas

Helaas, hoe rustig ik het ook doe, het lukt niet. Ook de “klassieke” indeing bied geen soelaas.

Beetje bizar probleem….

Bijdrager
    GoeieDag

Klinkt misschien stom, maar dan doe je toch iets niet goed. Heb het hier al een paar keer gedaan, zonder probleem. Cursor helemaal rechts zetten, wachten tot je streepje-pijltje links ↤ ziet, en rustig naar links bewegen.
    Althans, als ik het goed heb begrepen dat de rechterkolom is verdwenen…

Bijdrager
    Baas

Goeie dag, GoeieDag,

Zou kunnen, ben overigens niet echt onhandig met dit soort dingen, maar ik zal eens iemand anders vragen het wonder te verrichten. Hopelijk lukt het dan.

Joost

Bijdrager
    Baas

Het is opgelost. Ik heb gebeld met Apple. 45 minuten zijn ze aan het zoeken geweest. Bleek toch echt een bug te zijn en geen probleem met instellingen oid. In de Bibliotheek de container van Mail weggegooid (plist file) en toen was het opgelost.

Dank voor jullie hulp

Joost

Bijdrager
    Hansi2124

(y)

Bijdrager
    GoeieDag

Dat is niet het oplossen van een bug, dat is het ‘resetten’ van de instellingen, waardoor je weer een standaard scherm krijgt.
    Omdat die instellingen nogal van plaats zijn verwisseld de laatste OS versies, wilde ik het nog ff niet noemen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.