5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sylvester

Mail vraagt regelmatig om wachtwoord

Regelmatig vraagt Mail in de rechterbovenhoek (hoe heet dat venstertje) om het wachtwoord van één email account in te geven.
    Dit komt regelmatig voor. Het eigenaardige is dat dit account nog gewoon werkt. En als ik het dan ingeef, zegt hij dat het verkeerd is, ondanks dat ik zeker ben dat het het juiste wachtwoord is.
    Ik heb de indruk dat het steeds bij één account van één provider is (Telenet)
    Weet iemand hoe dit komt?

Bijdrager
    optizien

Imap of pop…?? Probeer anders gehele account te verwijderen
    En vervolgens opnieuw invoeren…werkt webmail met inlog wel…? Succes

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Zet in Mail > Voorkeuren > Accounts > iCloud > Advanced dan de authenticatie op “Apple token” in plaats van “password”.

zie http://aartjan.nl/blog/os-x-mavericks-10-9-problemen-bewaar-naar-desktop-hangt-mail-dock-safari-smart-scroll-dubbele-notities-skype-parallels-zoeken/

Bijdrager
    Sylvester

Het is Imap.
    Webmail werkt wel, dacht ik.

Nu werkt het weer goed zonder dat ik iets heb moeten veranderen. Ik zal die instelling met Apple Token eens proberen.

Bijdrager
    Sylvester

Op de éne Mac waar het bijna altijd voorkwam heb ik uiteindelijk de oorzaak gevonden.
    Om een of andere reden stond er bij de uitgaande server een gebruikersnaam en paswoord. Dit moest blanco zijn.
    Domdom….

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.