3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    solutions

Mail verzenden of ontvangen lukt niet altijd

Misschien niet het juiste (sub)forum, maar mijn mailprobleem ligt volgens mij niet aan het programma Mail.

Ik heb voor mijn bedrijf een mailadres wat is gekoppeld aan mijn website. Dus [email protected]. In Mail heb ik natuurlijk een POP3 account aangemaakt. Verzenden gaat via mijn internetprovider (Chello) mbv mail.chello.nl.

Dit heeft altijd goed gewerkt.

De laatste tijd (2-3 weken) hoor ik regelmatig van klanten dat mijn mailtjes NIET aankomen (Ik krijg daar zelf nooit een melding van ). Ook lukt het sommige mensen niet mij een mail naar dat adres te sturen. Dus zowel verzenden als ontvangen lukt niet altijd.

Ik heb contact hierover gehad met mijn mailserver (Brugmedia). Zij hebben alles nagekeken en kunnen geen enkel probleem vinden. Chello gaat mij niet helpen of zijn niet deskundig op dit gebied (callcentre, je kent ze wel).

Dit is voor mij een zeer nare kwestie omdat ik vermoed dat ik veel werkgerelateerde mails mis.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?

Many thanks.

Bijdrager
    onem

Kun je de smtp server gebruiken van je domeinnaam? Waarschijnlijk ben je dan van je probleem af

Bijdrager
    iJoost

Het kan goed zijn dat een of meer E-Mail servers van Chello ergens op een blacklist staan. Bijvoorbeeld omdat ze misbruikt zijn voor spam. Dat heel lastig na te gaan omdat ze bij Chello natuurlijk ook niet weten welke blacklist(s) precies. Het kan ook zijn dat het ergens in een spamfilter verdwijnt… nog lastiger.

Maar ze kunnen zeker wel voor je nagaan wat er met je verzonden mail gebeurd is. Per slot van rekening heeft hun eigen SMTP-server die van jou aangepakt en geprobeerd te verwerken. Ik denk dat het daarbij wel helpt als je ze kunt vertellen hoe laat het was.

En als ze dat niet voor je willen uitzoeken dan zou ik zeggen stemmen met je voeten. Het is jouw geld.;-)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.