2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    kwazorg

mail verzenden lukt niet op iphone en Ipad

Hallo

heb al jaren een Imac, Ibook en Iphone. Ik heb een Tiscali (telfort) Email adres, een eigen website via mijn domeinnaam met email en alias en een email adres van mijn vereniging. Alles werkte prima. In dec heb ik een ipad gekocht, aangesloten op de icloud en ik weet niet waaraan het ligt maar sindsdien kan ik noch met mijn ipad noch iphone mail versturen. Ik krijg de mededeling: er is een kopie in Uitgaand geplaatsts. De server accepteert de ontvanger ……[email protected]………nl niet. Maakt niet uit naar welk e-mail adres je het stuurt.
    Ik heb alle instellingen al tien keer opnieuw ingevoerd, poorten veranderd wel SSL geen SSL. Apple support een paar uur aan de lijn gehad maar het wordt een kastje muur verhaal tussen Telfort en Apple. Wieowie herkent dit verhaal en heeft een oplossing?

Moderator
    Strifer

Is dit via Wifi of 3G? Ik had namelijk precies hetzelfde, maar alleen over 3G. Het bleek dat de servers van Vodafone waarop mijn iPhone was aangemeld op een of andere blacklist voor spam stonden. Na een wintersport werd ik bij terugkomst weer op een andere server aangemeld en was het probleem verholpen.

Probleem ook eens te verwisselen van uitgaande mailserver (die van google (met een google account) zou het bij elke verbinding moeten doen; ik heb deze als back-up server ingesteld). De meeste providers laten het versturen van e-mail via hun eigen uitgaande mailserver alleen toe als je ook daadwerkelijk op hun netwerk op internet zit (ivm spam preventie enzo).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.