8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Gertf

mail verzenden lukt niet meer op Mac

Dag allemaal,
    Sinds vanochtend lukt het niet meer om mail te versturen. Dit probleem doet zich bij alle mail-accounts voor (me.com, kpnmail, outlook, exchange)
    Zodra ik op verzenden klik krijg ik deze melding

Aan de instellingen heb ik niets (uiteraard) veranderd, Afgelopen nacht waren er werkzaamheden aan het netwerk van KPN. Ik heb een bericht gekregen dat ik de experia box moest resetten. Dat heb ik gedaan. Het lijkt me overigens dat het daar niet aan kan liggen, maar je weet maar nooit.
    Er komt wel mail binnen.

Heeft een van jullie een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bijdrager
    Unlock32

En als je nu eens gewoon eens doet wat ze je vragen in die melding? Ik had laatst ook zoiets en heb gewoon even opnieuw ingesteld.

Bijdrager
    knippie

Gebeurt wel meer gewoon een dag afwachten.

Bijdrager
    Gertf

Opnieuw opstarten heb ik gedaan, maar dat helpt niets. In dat schermpje staat dat ik voorkeursserver moet selecteren in de lijst “hieronder” Die is er alleen niet! Zoeken naar voorkeursserver met Spotlight levert geen resultaat en bij de instellingen van Mail zie ik dat ook niet.

Bijdrager
    Unlock32

Mail
    Voorkeuren
    Daar kun je de dingen (opnieuw) instellen.

Bijdrager
    Gertf

Aan die groene lampjes te zien lijkt het erop dat alles goed ingesteld is:

/uploads/community/f024fd91f7f79f8eaf65116fe8d9314c256fbb34_79059.png

Versturen lukt nog steeds niet…..

Bijdrager
    fixar

Dat plaatje laat zien dat je wel brievenbussen hebt waar je je post in ontvangt (je inkomende berichten verschijnen in je exchange account en in IMAP en POP accounts) maar nergens zie ik melding van een postkantoor die je gebruikt om je emails te kunnen versturen (SMTP server)

Dus er is precies aan de hand wat er in de foutmelding staat: Er is geen (voorkeur)server ingesteld voor het verzenden van je e-mails…

Doe dit eens: voorkeuren—> Account informatie—> Server uitgaande e-mail(SMTP) —> selecteer een werkende smtp server (niet zelden smtp.jeinternetprovidernaam.nl ) of voer er een in onder ‘wijzig SMTP-lijst’

Succes

Bijdrager
    Gertf

Dank voor de tip! Bij alle mailadressen stond bij server voor uitgaande mail “geen”.
    Hoe dat allemaal verdwenen is weet ik niet, maar het belangrijkste is dat het weer werkt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.