8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    pinkie

Mail verwijderen op iPodTouch = overal weg??

Klopt het dat, wanneer ik een e-mail op mijn iPodTouch verwijder, deze dan ook na verloop van tijd uit mijn inbox op mijn iMac verdwijnt? Dit alles na automatische synchronisatie? Dat zou betekenen dat ik niet selectief mail kan verwijderen op 1 computer? Of doe ik iets niet helemaal goed? Ik wil namelijk graag mijn mail alleen op de Touch in de prullenbak smijten maar wel deze mails op mijn iMac behouden.

Bijdrager
    jabesse

Dat lijkt me het idee van synchronisatie: dezelfde e-mail op je Touch als op je computer.

Tip: verwijder het niet, maar verplaats het naar een nieuwe (lokale) map (op je computer). Zo blijft je inbox redelijk schoon (zodat je op je Touch makkelijk kan zien of je nieuwe e-mail hebt), maar heb je op je computer alles nog (in een andere map).

Bijdrager
    pinkie

Dank je. Wanneer ik mail op mijn Touch verwijder dan verdwijnt deze ook op mijn MobileMe inbox. Verwijder ik echter een e-mail in Mail dan blijft deze gewoon op mijn MobileMe staan. Enig idee hoe dat kan? Ik heb in de MobileMe voorkeuren de mailbox synchronisatie op automatisch staan.

Bijdrager
    Napsju

Wat voor mail gebruik je, en over welk protocol?

Bijdrager
    Lustigson

Misschien heb je op je Touch MobileMe via IMAP — dat zal allicht — en op je Apple Mail via POP?

Bijdrager
    pinkie

Bedankt, ga ik allemaal eens nakijken.

Bijdrager
    Calpa

Ik heb bijv Gmail, en als ik op mijn touch op ‘verwijder’ klik dan verdwijnt hij in Gmail ook echt naar de prullenbak.. dat is niet echt het idee achter Gmail, aangezien alle e-mail daar ‘gearchiveerd’ wordt en je eigenlijk niets hoeft te verwijderen.. ik ‘verplaats’ het dus gewoon naar de map ‘alle berichten’..

Bijdrager
    MacAanZee

Het hangt er helemaal vanaf wat voor email je hebt: email via internetsites (Gmail, Yahoo, Hotmail) – dan is de via iPod touch of iPhone verwijderde email echt weg of via bijvoorbeeld een POP-account, als je het via je werk krijgt of zelf een webaccount met emailprovider hebt. In het laatste geval haal je het weg van je iPhone of Touch, maar blijft het staan in je iMac of Macbook totdat je het daar ook weghaalt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.