9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    olbo

Mail verwijderd ongevraagd mail uit de Inbox

Ik heb twee iPads en sinds kort een iPhone. Op de iPhone worden echter de berichten in de Inbox na een tijdje verwijderd. Waarom zou je dit willen als er al een Prullenmand aanwezig is? De logica ontgaat mij totaal.

Hoe kan ik er voor zorgen dat net als bij mijn iPads de Inbox blijft staan? Verwijderen wil ik zelf beslissen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.

Bijdrager
    tarun

Gebruik je op als je apparaten dezelfde instelling voor Mail? En gebruik je dan POP3 of IMAP?

Bijdrager
    olbo

iPads – POP3

iPhone – IMAP (ik weet dat berichten van server verwijderd worden, daarom is het belangrijk dat ik ze nog wel behoud op mijn iPhone en zelf beslis als ze weg mogen)

Bijdrager
    tarun

Er is een instelling over het verwijderen van mails uit de prullenbak. Jij hebt het over de inbox. Is er een apparaat dat POP3 gebruikt? Daarbij kan je namelijk kiezen om mails na het ophalen van de server te verwijderen.

Heb je al gekeken in de SPAM-folder? Staat daar niks tussen.

Bijdrager
    olbo

Precies, dat de prullenmand leegt na paar weken is mij bekend. Deze kun je instellen.

In de SPAM staan geen berichten van mij.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je tussen apparaten een mix maakt kwa instelling van POP en IMAP, moet je wel ff goed nadenken hoe je eea instelt.

Als je bij beide POP accounts de ‘Inkomend-instellingen’ het ‘Verwijder van server’ op ‘Nooit’ moet zetten; dan zal je probleem opgelost zijn, vermoed ik.

Bijdrager
    olbo

Ok. Duidelijk.

Er is dus een samenspel tussen de devices (ik neem aan ook de Mac?). Ik zal er naar kijken.

KPN beveelt IMAP aan, maar misschien moet ik alles op een POP3 zetten!

Bedankt beiden!

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden geleden door  olbo.

Bijdrager
    GoeieDag

IMAP is zeker de voorkeursinstelling voor mail op meerdere devices. Omdat jij toch POP had ingesteld, nam ik aan dat je een goede reden had daarvoor. Maar blijkbaar heb je daar nooit over nagedacht?

En hoe staat die Mac dan weer ingesteld?

Bijdrager
    olbo

Eigenlijk nooit over nagedacht, omdat het niet nodig was.

Alles staat op POP3 en de iPhone op IMAP. Ik denk dat ik het probleem heb kunnen achterhalen, denk ik:

Aangezien de andere devices POP3 hebben worden de berichten verwijderd en dus niet meer mogelijk in te laden op de iPhone, die staat op IMAP.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.