11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

Mail vertoont kuren?

Hoewel ik heel vaak een uitstapje heb gemaakt naar een ander mailprogramma, keerde ik toch altijd weer op mijn schreden terug naar Apple Mail: misschien niet zo sexy, maar wel betrouwbaar en met de eigenschappen die je wilt van een mailprogramma. Maar nu doet zich iets merkwaardigs voor: een paar berichten (die bij de paar regels voorvertoning in de lijst links “volledig” ogen) komen in het hoofdvenster niet verder dan het logo van de afzender: ik kijk verwonderd naar een vrijwel leeg bericht. Wat ik ook doe, Mail weigert de inhoud te tonen. Op mijn iMac, want dat is ook heel vreemd: op mijn MacBook verschijnt dat bericht wèl. De instellingen op beide macs zijn volslagen identiek. Wat zou ik kunnen of moeten doen om dit euvel te herstellen en daarmee mijn vertrouwen in Mail? Dank alvast voor het meedenken!

Bijdrager
    abbenhui

Misschien al gedaan, maar toch: iMac opnieuw opstarten. Veel gekkigheid in Mail verdwijnt daardoor.

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Reeds. Hielp niet.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het zou kunnen dat de voorkeuren corrupt zijn. Deze staan in de gebruikersbibliotheek in de map preferences en hebben de naam “com.apple.mail.plist”.

Zet dit bestand via Time Machine terug (of wis de voorkeuren) waarbij je een datum kiest van vóór het probleem.

Herstart daarna Mail.

Bijdrager
    Hans Luyendijk

Ook reeds. Hielp ook niet.

Moderator
    Night

Als je IMAP hebt: verwijder het dwarsliggende account met het min-tekentje en voeg deze daarna weer toe.

Bijdrager
    Hans Luyendijk

<p class=”cite”>Night op 26 mei 2020 om 17:54</p>
    Als je IMAP hebt: verwijder het dwarsliggende account met het min-tekentje en voeg deze daarna weer toe.

Ik heb IMAP – maar nee, ook jouw tip helpt niet. Blijft een raadsel.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dan hebben we deze nog:

Selecteer de postbus in kwestie:

Kies in het “postbus” menu “bouw opnieuw op”. (staat onderaan)

Bijdrager
    Kwadraatje

En als dat ook niet helpt kun je ook nog proberen om Mail opnieuw te laten indexeren:

https://www.computerworld.com/article/2476217/mac-os-x-how-to-fix-apple-mail-by-rebuilding-and-reindexing-the-mailbox.html

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Sinds ik mijn laptop update van Catalina 10.15.4 naar 10.15.5 zijn al mijn mails van voor 20 mei bij Telenet weg. (vijf jaar!) Ik heb geprobeerd van de postbus opnieuw op te bouwen maar het hielp niet. Gelukkig heb ik ze nog op mijn Mac Pro met 10.14.6 Mojave. Wat is hier in hemelsnaam gaande?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb mijn mails van een andere computer geïmporteerd .☺️

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.